انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعاتی که به نوعی به دولت یا برخی نهادها وابسته‌اند و پشتوانه دارند، یارانه آنها قطع شده و به حوزه بخش خصوصی اختصاص داده‌ می‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ، علی جنتی ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که به صورت خصوصی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه امسال برای حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات اظهار کرد: مقدار بودجه کل کشور به معنای آن نیست که همه این میزان را اختصاص می‌دهند، برخی اوقات 70 یا 75 درصد اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال تنگناهای دولت بیشتر است و احتمال می‌دهیم که اختصاص آن کمتر یا حداکثر مانند سال‌های گذشته باشد. پیش‌بینی می‌شود 60 تا 70 درصد از این مبلغ بیشتر اختصاص داده نمی‌شود که بخشی برای کتاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بخشی از مبلغ اختصاص داده شده برای خرید کتاب یا کمک‌هایی که باید صورت گیرد است تا کتاب‌های مفید و موثر چاپ شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال گذشته با صرفه‌جویی‌، 13 میلیارد تومان هزینه داشت، البته نمایشگاه‌های کتاب در همه مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و در این نمایشگاه‌ها مقدار زیادی یارانه ارائه می‌دهیم تا کتاب با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار گیرد.

جنتی با بیان اینکه بخشی از بودجه برای مطبوعات است گفت: مطبوعاتی که به نوعی به دولت یا برخی نهادها وابسته‌اند و پشتوانه دارند، یارانه آنها قطع شده و به حوزه بخش خصوصی اختصاص داده شده است، البته اولویت‌هایی که از نظر محتوا تعیین شده در این زمینه مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: نشریاتی که در حوزه دین، ‌دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، یا در مناطق دورافتاده منتشر می‌شوند، یارانه بیشتری می‌گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: به سایت‌های خبری تا حدی که بتوانیم کمک می‌کنیم، اکنون چند هزار سایت خبری داریم که در حال شناسنامه‌دار شدن هستند، سعی داریم برای سال آینده اعتبار بیشتری دریافت کنیم تا سایت‌های خبری را زیر پوشش قرار دهیم.

فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: