انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل کمبود معلم در مدارس وجود ندارد و درموارد خاص از مربیان پیش دبستانی در مدارس ابتدایی استفاده خواهیم کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ محمد دیمه ور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از معلمان حق التدریس ، تا میزان زیادی مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه از این طریق برنامه های درسی دانش آموزان ساماندهی خواهد شد، افزود: تاکنون از سوی استانها گزارشی مبنی بر کمبود معلم دریافت نشده و تمامی کلاس ها معلم دارند و درصورت اعلام نیاز می توانند از معلمان دوره متوسطه در ابتدایی استفاده کنند.
دیمه ور گفت: راهکار دیگر رفع کمبود معلم نیز در جاهایی که کلاس 15 نفره داشتند؛ با نظر مدیران مدارس؛ تلفیق کلاس ها صورت گرفت تا این مشکل رفع شود و در مجموع گزارش خاصی درخصوص کمبود نیرو تا این لحظه نداشتیم.
در سال تحصیلی 95 - 94 از بین 12 میلیون و 725 هزار و 389 نفر دانش آموز بالغ بر 335 هزار نفر در دوره پیش دبستانی و هفت میلیون و 274 هزار نفر در مقطع ابتدایی ، دو میلیون و 999 هزار نفر در متوسطه اول ، 2 میلیون و 51 هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، 65 هزار نفر در مدارس استثنایی و یک میلیون و 523 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: