انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل امور ایثارگران آموزش و پرورش:

9هزارمدرسه هوشمنددرکشوروجوددارد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد 9 هزار مدرسه هوشمند برای فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور اختصاص دارد.
به گزارشتابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، محمدحسین کفراشی، افزود: یکی از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش، اجرای طرح درجه بندی مدارس شاهد و ایثارگر است که از سال آینده در کشور عملیاتی می شود.
وی هدف از تاسیس این مدارس را خدمت رسانی به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر عنوان کرد و از مسوولان خواست وظایف خود را درقبال این گروه از دانش آموزان فراموش نکنند.
کفراشی با اشاره به اینکه در مدارس شاهد به فرزندان غیرشاهد هم خدمت رسانی می شود، افزود: در این مدارس خانواده های جانبازان، ایثارگران و آزادگان نیز می توانند تحصیل کنند چون معتقدیم تحصیل در این مدارس می تواند آرامش را به دانش آموزان این قشر معظم برگرداند.
وی اضافه کرد: بعد از راه اندازی سایت سجا، اقدام به رصد وضعیت ثبت نام دانش آموزان و نحوه فعالیت مسوولان در مدارس شاهد و ایثارگر سراسر استان ها می کنیم؛ به طوری که آمار ورود ایثارگران به مدارس، 70 درصد است که نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه 9 هزار مدرسه شاهد و ایثارگر هوشمند در کشور وجود دارد، باید به تولید محتوا و آموزش های الکترونیکی به این دانش آموزان نیز اهمیت ویژه ای داده شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کفراشی به اجرای طرح پراکنده در مدارس شاهد و ایثارگر در برخی استان ها اشاره کرد و افزود: این طرح از جمله طرح های فراموش شده ای بود که به دنبال احیای آن هستیم و بر این اساس در حال حاضر 25 هزار دانش آموز در آن شرکت دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: