انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی فارغ التحصیلان دوره متوسطه توسط رییس جمهور تایید شد.
به گزارشتابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبه نهصد و پانزدهمین نشست این شورا اظهارکرد: در اجرای قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و به منظور ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه ها این ماده واحده به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و تایید رییس جمهور رسیده است.
وی تصریح کرد: بر اساس این قانون به فارغ التحصیلان دوره متوسطه (از سال 84 به بعد) که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی خود هستند، اجازه داده می شود صرفا برای یک بار به صورت داوطلب آزاد، ثبت نام کرده و در یکی از نوبت های امتحانی (خرداد، شهریور و دی ماه)، دروس مورد نظر خود را مجددا انتخاب و در آزمون مربوط شرکت کنند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، نوید ادهم با اشاره به تهیه شیوه نامه اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: هزینه های مربوط به برگزاری امتحانات و صدور گواهینامه های لازم بر عهده داوطلبان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: