انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با حضور تعدادی از نوازندگان تار در شهرهای مختلف کشور کارگاه‌های آموزش موسیقی برگزار می‌کند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از خبرگزاری مهر، علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از اواخر مهرماه سال جاری کارگاه‌های آموزشی را در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌کند. این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی درباره انگیزه‌های خود پیرامون برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرهای مختلف کشور، بیان کرد: هدف اصلى برگزارى اين ورک‌شاپ‌ها، كاهش نياز هنرجويان به استاد و ايجاد خودباورى و استقلال در يافتن مسير رو به رشد در موسيقى است. به باور من، دليل وجود سليقه‌هاى متنوع در امر آموزش، غناى موسيقى ايرانى است كه هر كسى بر بخشى از آن متمركز است اما اين تعدد سلايق، باعث ايجاد سردرگمى و بلاتكليفى در هنرجويان مى‌شود.

وی افزود: با وجود اينكه شيوه تدريس سمعى، تجربى، سينه به سينه و مكتب خانه‌اى را در انتقال ظرايف موسيقى ايران ضرورى می‌دانم، معتقدم كه اين شيوه بدون تدريس متديک و آكادميک علمى، شير بى‌يال و دم پرورش مى‌دهد. ضمن اینکه ورک‌شاپ‌هاى ۲ روزه قرار نيست هنرمند بسازد، قرار است مسير منطقى پيشنهادى به هنرجويان براى هنرمند شدن ارائه كند. البته بخشى از ورک‌شاپ‌ها به كلاس خصوصى با هنرجويان پيشرفته اختصاص دارد و كلاس هاى فنون اجرايى، تحليل رديف و مقدمات آهنگسازى و مبانى نظرى موسيقى ايرانى به صورت گروهى انجام می‌شود.

قمصری درباره تاریخ برگزاری کارگاه‌های آموزشی خود در شهرستان ها توضیح داد:  طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این کارگاه های آموزشی طی روز های  ۲۴ و ۲۵ مهر در یزد، ۲۶ و ۲۷ آبان  در کرمان، ۵ و ۶ آبان در مشهد، ۹ و ۱۰ آبان در بندرعباس، ۱۲ و ۱۳ آبان در شیراز، ۱۴ و ۱۵ آبان در اصفهان، ۱۶ و ۱۷ در اراک، ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه در بروجرد، ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه در همدان، ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در کرمانشاه، ۱ و ۲ آذرماه در زنجان، ۳ و ۴ آذرماه در تبریز و ۵ و ۶ آذرماه در ادربیل برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: