انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی قطعاتی از ساخته‌های خودش را در وین ضبط خواهد کرد.
شهرداد روحانی قطعاتی از ساخته‌های اخیرش را در وین ضبط می‌کند
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  خبرگزاری فارس، او که تا کنون اجراهای متعددی را در شهرهای مختلف دنیا روی صحنه برده است درباره این این اثر گفت: امسال براى جشن تولد پادشاه تایلند، قطعاتى را به من سفارش دادند که کار ساخت آن  به اتمام رسیده و قرار است در تاریخ ٢٠ اکتبر در وین با ارکستر Austrian Chamber Orchestra در سالن konzerthous وین به رهبرى خودم اجرا و ضبط کنیم. ضمن اینکه CD این اثر هم در ماه دسامبر ٢٠١٥ برای دسترسی علاقه مندان به بازار خواهد آمد.

شهرداد روحانی رئیس و رهبر ارکستر سمفونیک COTA لس آنجلس بوده و علاوه بر آن، رهبری بسیاری از ارکسترهای سمفونیک دنیا را به طور مهمان بر عهده داشته است که از جمله آنها می‌توان به ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، ارکستر سمفونیک کلرادو، ارکستر سمفونیک سن دیگو، ارکستر سمفونیک ایندیاناپولیس و نیوجرسی، ارکستر فیلارمونیک زاگرب و ارکستر سمفونیک جوانان آمریکا اشاره کرد.

علاوه بر این روحانی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند برای ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد و این قطعه به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد.

شهرداد روحانی پیش از این نیز آلبوم های کلاسیکی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی (به همراهی ارکستر سمفونیک رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال)، پرنده آتشین و شهرزاد (به همراهی ارکستر سمفونیک تهران) و نیز سوییت سمفونی خلیج فارس (به همراه ارکستر سمفونیک لندن ) و نیز باغ ایرانی را منتشر کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: