انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
احمدرضا درویش در واکنش به اظهارات شب گذشته علی جنتی درباره بودجه فیلم «رستاخیز» گفت: من کما فی السابق سکوت می کنم و نظاره گر صحنه عجیب و غریبی از لحظه هایی هستم که مدیریت فرهنگی کشور در دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است .

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک  فرهنگی به نقل از ایران، احمد رضا درویش نویسنده و کارگردان فیلم «رستاخیز» درگفت و گو با «ایران آنلاین» گفت: من کما فی السابق سکوت می کنم و نظاره گر صحنه عجیب و غریبی از لحظه هایی هستم که مدیریت فرهنگی کشور در دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است .
درویش با اشاره به اینکه در مقابل اظهارات وزیر دفاعی ندارد گفت: وقتی پروژه ای به محکمه کشیده است، زبان و فضای ارتباط وجود ندارد و داور باید دراین باره قضاوت کند .
وی درباره سرنوشت فیلم رستاخیز گفت: هیچ چشم اندازی ندارم و فقط می توانم بگویم متاسفم برای خودم که در چنین فضایی تنفس می کنم.
وزیر ارشاد روز گذشته درباره شکایت تیم سازندگان فیلم سینمایی رستاخیر گفته بود: «این فیلم هم مانند برخی فیلم های دیگری است که به آنها اصلاحیه می زنیم. روی برخی از فیلم ها ده ها اصلاحیه اعمال می شود و سازندگانشان هم هیچ مشکلی ندارند. آقایان می گویند شورا مجوز داده بود و بعد از آنکه مجوز داده شده در چند سینما اکران شده و شما آن را لغو کرده اید. ادعای خسارتشان در مورد این ماجرا است».
جنتی در ادامه گفت: «ما علیرغم اینکه فیلم «رستاخیز» از نظر برخی از جمله حوزه علمیه ۲۵ اشکال دارد یک اشکال را مورد توجه قرار دادیم. تیم سازنده از ابتدا به ما گفتند که نظر همه مراجع را گرفته اند در حالی که این کار را نکرده بودند ما هم به آنها گفتیم به هر حال تنها اشکالی که ما به شما داریم نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل (ع) است که آن را به صورت نورانی نشان بدهید و دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد. حالا آقایان حاضر نیستند این کار را انجام بدهند و رفته اند شکایت کرده و ادعای خسارت کرده اند.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ملزم شدن وزارت ارشاد توسط قوه قضائیه به پرداخت خسارت به سازندگان فیلم «رستاخیز» گفت: «نه، اصلا چنین چیزی نیست. بحث ۴۰ میلیارد تومان در میان نیست. ۵۷ درصد از بودجه این فیلم با مشارکت کسانی تامین شده که اصلا دنبال برگشت پولشان نیستند. ۳۵ درصد آنها خیرین کویتی هستند که بنده خودم یکی از کسانی بودم که بیشترین تلاش را کردم تا آنها را برای اسپانسر برای این فیلم دعوت کنم. ۲۲ درصد از هزینه فیلم هم توسط خیری در داخل کشور تامین شده است حالا تیم سازنده به‌دنبال چه چیزی از باقی این ۵۷ درصد هستند. به نظر می رسد بیشتر بدنبال مسائل مادی موضوع هستند تا مسائل معنوی.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: