انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادعای اخیر عوامل فیلم رستاخیز که در قالب شکایت مطرح شده اشاره کرد و گفت: ‌ادعاهای مطرح شده عوامل این فیلم از نظر ما مورد قبول نیست.
به گزارش تابناک  فرهنگی ، علی جنتی شامگاه شنبه در حاشیه همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید در کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری در خصوص ادعای خسارت عوامل فیلم رستاخیز افزود: ما درباره این فیلم پاسخ و توضیحات لازم را داده ایم و مسائل مطرح شده در حد ادعاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ گاهی برای برخی فیلم ها چند اصلاحیه می خورد این دلیلی بر این نیست که اعلام اصلاحیه روی فیلم، به منزله توقیف و لغو مجوز آن است.
جنتی خاطرنشان کرد: گاهی تا 10 اصلاحیه هم در فیلم هایی اعمال شده پس چرا آنها ادعای لغو مجوز و توقیف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نکرده اند.
وی ادامه داد: ‌بعد از اعلام اصلاحیه، عوامل فیلم ها در صدد برطرف کردن برآمده و سریعا اقدام کردند، ما هم پس از انجام اصلاحیه، اجازه ادامه اکران داده ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد فیلم رستاخیز گفت:‌ تنها حوزه علمیه بیش از پنج ابراد به این فیلم گرفته بود که ما تا حدودی از آنها گذشتیم.
جنتی تصریح کرد: ‌عوامل این فیلم از ابتدا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند که درمورد این فیلم نظریه تمام مراجع را کسب کرده اند، در حالیکه بعدا مشخص شد که این صحبت آنها صحت نداشت و تنها نظر چند نفر اخذ شده بود.
وی ادامه داد:‌ بیشتر مراجع محترم و علما و برخی شخصیت های دینی و مذهبی تاکیدشان این بود که باید چهره مبارک حضرت ابوالفضل العباس (ع) پوشانده شود که ما هم چندین ماه پیش به عوامل این فیلم اعلام و حتی راهکار هم ارائه دادیم که روی چهره مبارک آن حضرت افکت نور بزنند ولی متاسفانه آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه اقدام به شکایت کردند.

** عوامل رستاخیز به دنبال مسائل مادی هستند تا مسائل معنوی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ‌عوامل این فیلم می گویند شورا مجوز داده و بعد در چند سینما اکران شده و شما آن را لغو کرده اید؛ ادعای خسارتشان درمورد این ماجرا است.
وی در پاسخ به ملزم شدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط قوه قضائیه به پرداخت خسارت به سازندگان فیلم «رستاخیز» گفت: نه، اصلا چنین چیزی نیست. موضوع۴۰ میلیارد تومان در میان نیست. ۵۷ درصد از بودجه این فیلم با مشارکت کسانی تامین شده که اصلا دنبال برگشت پولشان نیستند. ۳۵ درصد آنها خیرین کویتی هستند که خودم یکی از کسانی بودم که بیشترین تلاش را کردم تا آنها را برای اسپانسر برای این فیلم دعوت کنم. ۲۲ درصد از هزینه فیلم هم توسط خیری در داخل کشور تامین شده است، حالا تیم سازنده به دنبال چه چیزی از باقی این ۵۷ درصد هستند. به نظر می رسد بیشتر به دنبال مسائل مادی موضوع هستند تا معنوی.

** درخصوص کنسرت های موسیقی عقب نشینی نکرده ام/رسانه ها اینگونه وانمود کردند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر عقب نشینی وی درمورد اجرای کنسرت های موسیقی، گفت: این شما برخی رسانه ها هستید که این کار را عقب نشینی تلقی می کنید.
جنتی تاکید کرد: کار جدیدی صورت نگرفته؛ حدود ۱۱ سال است که در مشهد اجازه نداده اند هیچ کنسرتی اجرا شود و این چیزی نبوده که تا چند روز قبل اجرا می شده و حالا می گوییم ما پذیرفته ایم که اجرا نکنند.
عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: اگر می توانستیم تغییری ایجاد می کردیم بنابراین ما گفتیم به احترام مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد، فعلا با توجه به شرایطی که وجود دارد برنامه ای اجرا نخواهیم کرد.
جنتی گفت: در مصاحبه ها اعلام کردم که حتما در تمام شهرهای استان خراسان و سایر نقاط کشور، برنامه ها طبق روال معمول کنسرت های موسیقی اجرا خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص لفظ 'فعلا' هم اظهار داشت: وظیفه ما این است که بر محتوا نظارت داشته باشیم و این کار را هم می کنیم چون جزو وظایف ذاتی ماست، حال اگر برخی از مشکلات گاهی با مسئولان قضایی به وجود می آید باید در سایه همکاری، همفکری و همدلی حل و فصل شود تا مشکلی پیش نیاید.

** دستاوردهای فراوان دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر
عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه با تشریح برخی عملکردهای وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: این دولت در عرصه های فرهنگی و هنری به دستاوردهای خوبی رسیده است.
جنتی افزود: ‌ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و سرزندگی میان اهالی قلم و رسانه، برقراری عدالت فرهنگی در سراسر کشور، چند برابر شدن تولید محصولات فرهنگی از نظر کمی و کیفی، رونق اقتصاد خلاق و اقتصاد فرهنگ و هنر، ارزش پیدا کردن کالاهای فرهنگی و هنری، کمک و حمایت چند برابری از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و... از جمله این کارها است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: