انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

غذاهای محلی در فهرست غذای رستوان ها گنجانده می شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به اینکه غذاهای محلی به عنوان یکی از جذابیت های گردشگری در دنیا محسوب می شود، از اضافه شدن غذاهای محلی ایرانی در فهرست غذاهای رستوران ها و واحدهای پذیرایی کشور خبر داد .
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، مرتضی رحمانی در بازدید از جشنواره منطقه یک سفره ایرانی با عنوان «سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری» در رامسر، افزود: غذاهای محلی موضوع جدی و مهم در رونق و جذب گردشگران در کشورهای دنیا به شمار می رود.
وی با اشاره به برخورداری کشور از غذاهای محلی متنوع، گفت که از این ظرفیت و فرصت بی نظیر برای جذب گردشگران خارجی استفاده می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: هم اکنون در کشورهای دنیا از غذاهای محلی به عنوان یکی از بخش های جذاب برای جذب گردشگران استفاده و درآمدهای خوبی در این زمینه کسب می شود.
وی، استان های شمال کشور را برخوردار از تنوع غذاهای محلی نام برد و افزود : فرهنگ غذا در شمال کشور بسیار غنی است و باید از این داشته های خوراکی برای رونق بیشتر صنعت گردشگری در این خطه استفاده شود .
رحمانی ادامه داد: جشنواره سفره ایرانی با هدف جریان سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی و ایجاد تغیر در کیفیت و خدمات رستوران ها در هشت منطقه برگزار می شود که جشنواره منطقه یک به میزبانی مازندران در حال برگزاری است .
جشنواره های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی 8 منطقه کشور در دستور کار قرار گرفت و مازندران میزبان جشنواره منطقه یک با حضور استان های گیلان ، قزوین ، گلستان است.
این جشنواره از 30 تیر 95 در رامسر آغاز شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: