انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
معاون صنایع دستی کشور گفت: با اعلام موافقت استانداری یزد، هنرمندان صنایع دستی می‌توانند در خانه «حیرانی» فعالیت کنند.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که بهمن نامور مطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - با اشاره به پیگری‌های صورت‌گرفته درباره خانه حیرانی یزد، گفت: خوشبختانه در این راستا در نشستی که با حضور یدالله جعفری - مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و مدیرکل حوزه ریاست - با معاون استانداری استان یزد برگزار شد، معاونت عمرانی استانداری یزد در راستای تسهیل شرایط هنرمندان مستقر در این خانه، با حضور و ادامه فعالیت آن‌ها موافقت کرد.

او افزود: براساس توافق صورت‌گرفته هنرمندان صنایع دستی یزد به روال سابق در محل خانه حیرانی حضور خواهند داشت و به تلاش برای معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی این استان خواهند پرداخت.

با توجه به این‌که شهر یزد با پیشینه تاریخی خود یکی از کاندیداهای ایران برای گرفتن عنوان شهر جهانی نساجی است، پیش‌بینی شده علاوه بر فعالیت‌های فعلی هنرمندان در خانه صنایع دستی حیرانی، خانه نساجی یزد نیز در این محل راه‌اندازی شود.

چند روز پیش، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد به هنرمندان صنایع دستی ساکن در خانه تاریخی حیرانی گفته بود، باید این خانه را تخلیه کنند تا کانون وکلا در آن مستقر شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: