انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث فرهنگی کشور گفت: ایجاد فرصت برای پژوهش، معرفی و احیای هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی برای پ‍ژوهشگران داخلی و خارجی از اهداف اصلی پایگاههای ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، فرهاد عزیزی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پایگاه ملی بافت تاریخی زواره در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آموزش، گردشگری و انتشارات از دیگر اهداف این پایگاهها در سال 95 است و امیدواریم در این سال با کمک مدیران استانی نسبت به تشکیل هیات های راهبردی پایگاه ها اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه پایگاههای ملی می توانند به پایگاههای جهانی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: اکنون 70 پایگاه ملی و 19 پایگاه میراث جهانی در کشور وجود دارد.
مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه در استان اصفهان چهار پایگاه میراث جهانی و چهار پایگاه میراث ملی وجود دارد، اظهار کرد: پایگاه بافت تاریخی زواره پنجمین پایگاه ملی این استان است.
وی همچنین از ایجاد اتاق معرفی برای پایگاه های جهانی خبر داد و گفت: اکنون در چند سایت تاریخی این اتاق ایجاد شده تا گردشگران قبل از ورود به بنای تاریخی، یک معرفی اولیه از سایت داشته باشند و با اطلاعات وارد شوند.
بافت تاریخی زواره با مساحت 36 هکتار با شماره 6144 در سال 81 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
دومین مناره کتیبه دار کشور، نخستین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام و دومین قلعه مستحکم کشور در این بافت تاریخی قرار دارد.
شهر زواره با حدود 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان اردستان است.
شهرستان اردستان در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: