انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
نخستین کارگاه آموزشی مشترک باستان شناسی «دوره پارینه سنگی » میراث فرهنگی استان تهران و موزه ملی ایران شامگاه چهارشنبه در محل این موزه برگزار شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی  در این کارگاه که 70 نفر از راهنمایان گردشگری حضور داشتند مسئول بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران مباحثی در خصوص دوره پارینه سنگی،آثار این دوره و سبک و سیاق زندگی مردمان آن مطرح کرد.
فریدون بیگلری همچنین در مورد آثار و نشانه های زیست در دوره های مختلف بویژه قبل از اسلام و دوره های اسلامی برای حاضران توضیحاتی ارائه داد.
بر اساس این گزارش قرار است با همکاری مشترک موزه ملی ایران و میراث فرهنگی استان تهران در ادامه کارگاه های آموزشی دیگری در هفته‌های آتی، با موضوع های دوران روستا نشینی، آغاز شهرنشینی، فرهنگ های عصر آهن، ایلامیان و هخامنشیان و دوره های جدید برگزار کنند.
این گزارش حاکی است راهنمایان گردشگری تهران شرکت کننده در این کارگاه آموزشی همچنین از موزه ملی ایران، خانه امام جمعه منطقه 12، حمام نواب، خانه کاظمی منطقه عودلاجان دیدن کردند.

* گستردگی پهنه آثار پارینه سنگی تهران
فریدون بیگلری مسئول بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران در حاشیه این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا از گستردگی پهنه آثار دوره پارینه سنگی در تهران خبر داد و گفت: این منطقه که از آثار و بقایای زیادی برخوردار است از کوه های البرز تا مناطق کویری
گسترده است.
وی افزود: از حیث قدمت این احتمال دارد که آثار پارینه سنگی تهران بیشتر در غارها و پای صخره های این محدوده باشد لذا بدلیل برخی مسائل از جمله وجود رسوبات فراوان، کاوش ها در این مناطق با دشواری های زیادی روبرو است.
بیگلری گفت: سازمان میراث فرهنگی در این خصوص همکاری های تحقیقاتی خود را با کشورهای صاحب سبک در باستان شناسی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، دانمارک و ژاپن بویژه درحوزه های تخصصی شاخه های سالیابی و شیوه کربن 14 انجام می دهد.
وی آینده باستان شناسی ایران را خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان باستان شناسی کشورمان در سالیان گذشته برای آموزش ها و کسب مدارک بالاتر در دانشگاه های مطرح دراین رشته تخصص های لازم را بدست آورند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: