انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
کارگردان نمایش «سزارین» گفت:‌ این نمایش با حفظ تمامی ارزش‌های هنری به گونه‌ای فراواقع‌گرایانه و به اجراهای فیزیکال و پست مدرن تنه می‌زند.
 به گزارش تابناک فرهنگی، «سزارین» نام نمایشی به کارگردانی هومن بنائی است که در حال آماده شدن برای اجرا در شهریورماه است. این نمایش در کارگاه تئاتر کیو (Q) تولید می‌شود.

بنائی درباره اجرای «سزارین» گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که این نمایش با حفظ تمامی ارزش‌های هنری به‌گونه‌ای فراواقع‌گرایانه و در فضای کاملاً متفاوت نسبت به کارهای قبل، تئوریزه شده و به اجراهای فیزیکال و پست‌مدرن نزدیک است.

او اضافه کرد: «سزارین» ترکیب هماهنگی است از عناصر مهم در دل یک تئاتر اعم از طراحی صحنه، بازی‌های فرم و ترکیب‌های فیزیکال در فضای کاملاً اکسپرسیونیسم. متن آن را هم با اتکا به تمرین کلاسی و اتودهای متفاوت نگاشته‌ام و معتقدم این اثر حاصل خلاقیت‌های کلاسی و تمرین‌های فوق‌العاده سخت هنرجویان گروه تئاتر Q است که جان تازه‌ای به صحنه خواهد بخشید.

بنائی گفت: با تجربه و تمرین به این نتیجه رسیدم که به‌جز موضوع اصلی نمایشنامه باید ترکیبی خلاقانه برای ایجاد صحنه‌های ماندگار خلق کرد و به همین دلیل با فراغت کامل دکوپاژی از صحنه‌هایی که در سر دارم ترسیم کرده و برای اجرایی شدن آن تمرین‌هایی در نظر گرفته‌ام تا هنرجویان بتوانند هرچه بهتر و درست‌تر آن را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرجویان بااستعداد و جوان گروه تئاتر کیو انگیزه بیشتری به خلق یک نمایش خوب داده‌اند و نوع نگاه کارگردان را در «سزارین» به‌درستی درک کرده و تغییر داده‌اند، ادامه داد:‌ من قبل از شروع سال جدید، فراخوانی برای انتخاب هنرجو در کارگاه تولید این تئاتر دادم و حدود 10 نفر را با آزمونی استعدادیابی کردم و با دو جلسه هفتگی در کارگاه آموزشی و تمرین بی‌وقفه استعداد و فعالیت آن‌ها را دیدم. واقعاً حیرت‌انگیز بود که قابلیت‌های عظیمی در تئاتر ما وجود دارد که نادیده گرفته می‌شود. معمولاً بازیگران جوان در اولین اجرای خود ترس‌هایی را خواهند داشت ولی من به آن‌ها اعتماد دارم و معتقدم که باید به آن‌ها فرصت داد چرا که بازیگر به صحنه زنده است و حتماً با این انگیزه‌ها پاسخ مناسبی دریافت می‌کنیم. /ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: