انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اعتیاد یک معضل اجتماعی است و تمام ارگان های دولت باید به این موضوع بپردازند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، حسن جوهرچی درباره توجه به پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: اعتیاد یک پدیده و معضل اجتماعی است و همه دستگاه ها و نهادها حتی وزارتخانه ها درگیر این موضوع هستند و همه افراد جامعه در کنار هنرمندان باید دست به دست هم بدهند تا این معضل را ریشه کن کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که نقش رسانه ها و صدا سیما در مقوله اعتیاد زدایی از جامعه چیست گفت: باید رسانه ها با آگاهی رسانی و راه حل نشان دادن به خانواده ها که چگونه با اعتیاد روبه رو شوند، به جامعه اطلاع رسانی کنند. مخصوصا صدا و سیما که تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان خود دارد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره اعتیاد و رسانه، این بازیگر ادامه داد: رسانه های خبری و خبرگزاری ها و روزنامه ها نیز نقش بسزایی دارند و هر کدام باید به گونه ای از مخاطبان خود مراقبت کنند.
وی درباره برگزاری این گونه جشنواره ها افزود: جشنواره ها از جمله جشنواره اعتیاد و رسانه هم نقش و مسئولیتی اساسی دارند و باید مخاطبان را با این معضل بیش از پیش آشنا کنند. همچنین باید این جشنواره ها ادامه داشته باشد و نقشی هرچند کوچک اما موثر در ریشه کنی اعتیاد ایفا کنند.
جوهرچی در ادامه گفت: باید با انجام کارهای فرهنگی در این گونه جشنواره ها به موضوع اعتیاد به صورت ریشه ای نگاه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما باید درمورد اعتیاد، پیشگیری را از خود و خانواده خود شروع کنیم تا جوانان کشورآگاه تر و عاقلانه تر تصیمیم بگیرند./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: