انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
حسن جوهرچی، بازیگر محبوب ایرانی در حمایت از سخنان افشاگرانه امین تارخ از موج ابتذال در سینمای ایران، از کم و کاستی های دنیای هنر می گوید.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از انتخاب خبر، مدتی است که بازیگران و فعالان سینمایی از وجود فساد در سینمای ایران می گویند و معتقد هستند بعضی از افرادی که کار را در دست گرفته اند بیشتر از اینکه به فکر هنر باشند به دنبال رسیدن به خواسته های شیطانی خود هستند.

تن به روابط نامشروع ندادم! حذف شدم!!!

نگرانی از وضعیت امروز سینما و تلویزیون حتی تا جایی پیش رفت که چند روز پیش، امین تارخ، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران دست به افشاگری زد و از فسادی که گریبان جامعه سینمایی ایران را گرفته، پرده برداشت. امین تارخ در صحبت های پدرانه اش از افراد در حوزه تصویر حرف به میان آورد که نقش تصمیم گیرنده ای پیدا کرده اند و از بازیگران مرد، توقع پول و از خانم‌ها توقعات دیگری دارند که این رفتار، زنگ خطری برای هنر سینما و تلویزیون ایران به شمار می رود.

 حرف های امین تارخ برای اهالی سینما و تلویزیون مانند حرف های یک دوست و پدری دلسوز می ماند. انگار او حرف دل آنها را بازگو کرده است. نگرانی از وضعیت امروز سینما وتلویزیون را در صحبت های دیگر بازیگران و هنرمندان این حوزه نیز می توان دید و شنید.

حسن جوهرچی، بازیگر مشهور و محبوب کشورمان در گفت و گو با خبرنگار انتخاب خبر با تأیید حرف های استاد و همکار قدیمی اش- امین تارخ- ناگفته هایی دیگر از دنیای تصویر را بازگو کرد.حسن جوهرچی

جوهرچی با اشاره به اینکه امین تارخ برای سینما و تلویزیون ایران زحمات زیادی کشیده است، او را استاد خود خواند و افزود: امین تارخ، سابقه پرباری در عرصه هنر دارد و حرف های او مانند پدری دلسوز برای خانواده اش است. وی بازیگران خوش ذوقی را مثل سرکار خانم مهتاب کرامتی یا پوریا پور سرخ را وارد عرصه بازیگری کرده است که امروزه شاهد پیشرفت های این بازیگران جوان هستیم. من شخصاً حرف های آقای تارخ درباره کمبودها و مشکلاتی که در سینمای ایران وجود دارد را تصدیق می کنم چرا که افرادی مثل تارخ، تمام عمر خود را صرف ارتقای هنر ایران کرده اند و نگاه ویژه ای به بحث آموزش دارند.

 وی در ادامه اضافه کرد: بازیگر شدن، کار آسانی است، اما بازیگر ماندن کار بسیار سخت و دشواری است. یک هنرمند باید در کارش آنقدر تبحر و علاقه از خودش نشان دهد تا کنار گذاشته نشود و مدام به او کار پیشنهاد کنند.  خیلی ها آمدند و 4 یا 5 فیلم و سریال بازی کردند اما دیگر از آنها خبری نشد و فراموش شدند. این موضوع، زمانی رخ می دهد که بازیگر، هیچ پیشرفتی در عرصه هنر نداشته باشد و بالطبع از قطار هنر جا می ماند.

او در ادامه، افراد غیرحرفه ای در هنر سینما و تلویزیون را مانند یک غده سرطانی دانست و گفت: بازیگری به دلیل شهرت و محبوبیتی که به همراه دارد، همیشه قابل توجه مردم به خصوص قشر جوان بوده است. حالا در این میان، افراد سودجویی نیز وجود دارند که با راه اندازی کلاس های آموزشی به جوانان علاقه مند، وعده ورود به این حرفه و حتی سوپر استار شدن می دهند، اما نمی دانند که یک بازیگر هیچ وقت نمی تواند با پارتی، سوپراستار شود و تنها چیزی که می تواند باعث موفقیت هایش شود، همت و تلاش خود اوست.

این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان گفت: یک موقعیت، شاید با کمی تحمل سختی و تلاش به دست آید، اما نگه داشتن آن کار سخت تری است. به طور مثال؛ رژیم بعثی توانست با استفاده از نیروها و تجهیزات نظامی، خرمشهر را فتح کند، اما نتوانست آن را نگه دارد و رزمندگان اسلام با توکل به خدا و رهنمودهای امام راحل شهر را پس گرفتند.

وی، یادی از استاد مشایخی، انتظامی و نصیریان؛ اساتید هنر بازیگری  کشورمان کرد و افزود: بزرگانی زیادی در عرصه هنر بازیگری داریم که با اینکه سن وسال زیادی دارند اما هنوز برای حضور آنها در یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی استقبال می شود. این اساتید چه در دوره تحصیلات دانشگاهی خود، چه روی صحنه های تئاتر و چه در مقابل دوربین زحمت هاکشیدند و خاک این کار را خورده اند و به همین خاطر اگر سالهای سال از عمر کاری آنها بگذرد، فراموش نخواهند شد.

 در ادامه، جوهرچی به ماجرای فساد در سینما پرداخت و گفت: متأسفانه ماجرای فساد، امر بدیهی در سینما است و اگر افرادی مثل استاد امین تارخ در این باره حرفی به میان می آورند نشان دهنده نگاه دلسوزانه آنهاست. اینکه فردی برای رسیدن به امیال شخصی خود، حالا پول و یا هر چیز دیگری و یا به بهانه بازیگر ساختن یک دختر جوان از او بخواهد تن به کار غیراخلاقی بدهد، بدون شک کار کثیفی است.

وی به جنبه دیگری از این اقدامات غیراخلاقی در سینمای ایران پرداخت و گفت:  اما ماجرا را می توان از جنبه دیگری نیز نگاه کرد. مردم همیشه به زندگی اشخاص معروف مثل بازیگران، سیاسیون و ورزشکاران علاقه نشان داده اند و به همین خاطر خبرهایی که مربوط به زندگی افراد مشهوراست قابل توجه بوده است. اگر نگاهی به آمار طلاق در کشور بیاندازیم متوجه خواهیم شد که آمار، نگران کننده است و زندگی همه اقشار مردم را دربرگرفته است و افراد مشهور هم در این میان وجود دارند، اما به خاطر مشهوریتی که دارند اگر این اتفاق در زندگی آنها رخ دهد، خبرساز می شود.

وی در ادامه به نقش رسانه ها و مطبوعات نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از نشریات زرد، رسالت اصلی خود را که برپایه صداقت است انجام نمی دهند و بیشتر اوقات خبرهایی را منتشر می کنند که واقعیت ندارد. این نشریات از حس کنجکاوی مردم، سوء استفاده می کنند و با نشر اکاذیب، از هنرمندان و افراد مشهور فقط به فکر کسب درآمد خود هستند.

جوهرچی که با بازی در فیلم ها و سریال های زیادی در بین مردم محبوبیت و مشهوریت پیدا کرده است، نقش هنرمندان را در جامعه بسیار پررنگ خواند و اضافه کرد: مشهور بودن برای همه جذاب است اما خوشا به حال افرادی که در کنار مشهوریت، محبوبیت نیز دارند. وقتی هنرمندی مشهوریت همراه با محبویت را داشته باشد، لذت بیشتری را خواهد برد، اما در نقطه مقابل، تعهد بالایی نیز در قبال جامعه خواهد داشت.

تن به روابط نامشروع ندادم! حذف شدم!!!

 وی همچنین با اشاره به ممنونع التصویری علی ضیاء، مجری رسانه ملی گفت: چند روز پیش، پس از پایان دربی، مجری جوانی که از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار بود، اقدام ناشایستی انجام داد و حرف هایی به زبان آورد که واکنش تند مردم و هواداران استقلال را به همراه داشت.

حسن جوهرچی تصریح کرد: بنده بارها اعلام کرده ام که طرفدار تیم استقلال هستم، اما این دلیل نمی شود که اگر تیم پرسپولیس ببازد من به این تیم و هوادارانش توهین کنم؛ چرا که من به عنوان یک هنرمند، زیر ذره بین هستم و کوچکترین رفتار من در جامعه، بازتاب خواهد داشت؛ چه قدر خوب است که بدانیم فرهنگ کشورمان را هیچ کس جز، خودمان نمی تواند بسازد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: