انتشار: ۲۱:۳۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
مرحله تدوین مجموعه داستانی نمایشی «هم‌پرواز» با پایان کار تصویربرداری آن آغاز شد.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایکنا، سلما بابایی، تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «هم‌پرواز» گفت: فیلمبرداری این پروژه 22 شهریور در یکی از روستاهای اطراف شهرستان پاوه در استان کردستان و 30 شهریور در پایگاه یکم شکاری تهران (شهید لشکری) به اتمام رسید.

وی افزود: هدفم از ساخت این مجموعه، زنده کردن یاد شهدا، رزمندگان و کسانی است که در جنگ تحمیلی زحمات زیادی را کشیده و با از خود گذشتگی ایثار آفریدند.

بابایی معرفی شهدای کمتر مطرح شده نیروی هوایی به مردم را از دیگر اهداف اصلی ساخت این مجموعه دانست و اظهار کرد: مجموعه «هم‌پرواز» شامل پنج بخش 30 دقیقه‌ای از زندگی پنج شهید نیروی هوایی ارتش است که بازسازی بخشی از زندگی این شهداست که به صورت داستانی به تصویر کشیده می‌شود.

بابایی ادامه داد: تاکنون تدوین 40 درصد کار به اتمام رسیده و الان دو قسمت مجموعه آماده پخش است. در کنار تدوین کار صداگذاری و موسیقی هم در حال انجام است و امیدوارم طبق قولی که به مدیر شبکه یک داده‌ام تا پایان مهرماه مجموعه برای پخش تحویل شبکه خواهد شد.

وی درباره زمان پخش مجموعه «هم‌پرواز» هم گفت: به احتمال زیال هم‌پرواز بعد از عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به روی آنتن شبکه یک می‌رود.

بابایی درباره اپیزودهای این مجموعه نمایشی بیان کرد: مجموعه داستانی نمایشی هم‌پرواز دارای پنج اپیزود مجزاست که در قسمت اول با نام «آخرین پرواز»، زندگی شهید بیژن بیک‌محمدی که در تبریز به شهادت رسید را به تصویر کشیده است. قسمت دوم درباره شهید سرلشکرخلبان حسین دل‌حامد است با نام «شاهین سهند» که در بوشهر ساخته شده و اپیزود سوم هم که درباره جانباز خلبان محمد غلامحسینی است با نام «طعمه»، خود یک مینی سریال پنج قسمتی است که در استان کرمانشاه و تهران ساخته شده است. در این اپیزود، اتفاقاتی که برای این خلبان در زمان جنگ رخ داده، بازسازی شده است.

سعید زارعی، محمدرضا غیاث‌آبادی، ابوالفضل همراه، سلمان فرخنده، مهرداد بنکداری، نسا اصلانی، ترانه امینی‌پور، افشین زعیم، ابراهیم سعداللهی، ماشاا... وروایی، عطاا...یزدان بخش و (با حضور افتخاری) حسن جوهرچی از بازیگران مجموعه داستانی – نمایشی «هم‌پرواز» هستند.

عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: سلما بابایی، مشاور کارگردان و مجری طرح: ونداد دوشن، مدیر تصویربرداری: جعفر براتی مهر، صدابردار: جعفر علیان، طراح گریم: سید‌جلال موسوی، دستیار کارگردان: آرش روشن، تدوین: احسان لهراسبی طراح صحنه و لباس: مرجان صفابخش، برنامه‌ریز و مدیر تولید: محمد شریفی، عکاس: پوپک خواجه امیری، منشی صحنه: افسانه شیخی و مدیر تدارکات: مهدی جلالی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: