انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جدی گرفته نشدن دانش باستان شناسی در سطح کشور به نفع این رشته نیست.
دانش باستان شناسی جدی گرفته نمی شود
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از خبرنگار ایرنا ،کریم حاجی زاده روز شنبه در همایش باستان شناسی در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: علت اینکه هم اکنون دانش باستان شناسی جدی گرفته نمی شود ، نبود دانش میان رشته ای در بین تحصیل کرده های این رشته است.
وی با بیان اینکه بی توجهی به باستان شناسی به نفع این رشته نیست ، افزود: باستان شناسی جزو رشته های تخصصی دانشگاه ها بوده و دانشجویان باید برای کسب مهارت به تمامی رشته های مرتبط با این رشته مسلط شوند.
حاجی زاده گفت:تحصیل در رشته باستان شناسی نیازمند کسب تخصص در رشته های دیگر همچون معماری است و برای موفقیت در این رشته باید به علوم مختلف آشنایی داشته باشیم.
وی بیان کرد: کسب اطلاعات لازم از سایر رشته ها قدرت تحلیل در رشته باستان شناسی را بالا برده و می تواند در موفقیت باستان شناس تاثیر بالایی داشته باشد.
پخش نماهنگ کاوش در محوطه باستانی شهر یئری مشگین شهر و ارائه مقاله توسط دکتر علیرضا ارژنگی در مورد آن از جمله بخش های این همایش بود.
این همایش یک روزه به مناسبت روز باستان شناسی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه محقق اردبیلی با حضور دانشجویان و کارشناسان رشته باستان شناسی برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: