انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
«سونیتا» به کارگردانی رخساره قائم مقامی در بخش رقابتی جشنواره‌ی فیلم مستند «آمستردام» (ایدفا) پذیرفته شد.

به گزارش تابناک فرهنگی، فیلم «سونیتا» به کارگردانی رخساره قائم‌مقامی برای نمایش در بخش رقابت اصلی فیلم‌های بلند انتخاب شده است.

در بخش رقابتی فیلم‌های دیگری چون «دنیای کارولینا» از اروگوئه، «سال‌های پاک» از بلژیک، «دوخوآن» از سوئد، «یک رابطه خانوادگی» از هلند، «بی‌نظمی طبیعی» از دانمارک، «ایستگاه بعد: مدینه فاضله» از یونان، «بیماری» از کلمبیا، «جاده» از چین، «میمون برفی» از استرالیا، «یک رابطه عاشقانه عجیب با اگو» از هلند، «صندلی پدر» از آمریکا و «کلانترهای اوکراینی» از اوکراین حضور دارند.

همچنین فیلم «آتلان» ساخته معین کریم‌الدینی به مدت 62 دقیقه در بخش پانوراما (غیر رقابتی) به روی پرده خواهد رفت. در این بخش فیلم‌هایی چون «سه‌ونیم دقیقه، 10 گلوله» از آمریکا، «طبق پروتکل» از هلند، «داستان‌های شبانه افغانستان» از افغانستان، «ماهیت بانکداری» از فرانسه، «پوست پرنده» از برزیل، «فریاد اوکراین» از هلند، «سسیل» از هند، «دموکراسی» از آلمان، «داستان ارواح سرگردان» از لهستان، «فاسبندر» از آلمان، «خواهران جنگل» از انگلستان، «هر 28 روز» از آلمان، «پادشاهی سایه‌ها» از آمریکا و «همسران سالمند» از روسیه حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند آمستردام به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی مستند طی روزهای 18 تا 29 نوامبر در هلند (27 آبان تا 6 آذر ماه) برگزار خواهد شد.

سینمای ایران تاکنون دو بار برگزیده جشنواره‌ی آمستردام شده است؛یک بار محسن عبدالوهاب برای مستند «همسران حاج عباس» این جایزه را گرفته است و یک‌بار دیگر نیز مهراد اسکویی برای فیلم «آخرین روزهای زمستان» تندیس «ایدفا» را دریافت کرده است.

اسکویی پنج‌بار نامزدی آمستردام شده است و یک‌بار دیگر هم رخساره قائم مقامی نامزد دریافت جایزه «ایدفا» شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: