انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
فیلم فصل فراموشی فریبا به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی جایزه اصلی بهترین فیلم جشنواره رومانی را کسب کرد.


به گزارش تابناک فرهنگی، در این دوره از بخش مسابقه جشنواره بین المللی رومانی که در شهر براسو برگزار می شود دوازده فیلم حضور داشتند که از ایران فیلم فصل فراموشی فریبا با فیلم های دیگر از سراسر جهان رقابت می کرد.

این جشنواره که مهمترین و اولین جشنواره فیلم های ضد خشونت در جهان شناخته می شود با حضور فیلم های معتبری از آمریکا، فرانسه، ایتالیا، هند، اسپانیا و آلمان هر سال در 12 تا 23 شهریور ما در رومانی برگزار می شود.

امسال فیلم فصل فراموشی فریبا ساخته عباس رافعی از ایران به عنوان بهترین فیلم سینمایی موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شد.

فصل فراموشی فریبا پانزده روز پیش در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم نیوجرسی امریکا نیز حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی این جشنواره شد.

این فیلم بیش از این نیز دربخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا و در سی و نهمین دور جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشته است.

فصل فراموشی فریبا در سی ودومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا و «فصل فراموشی فریبا» جایزه نتبک(فیلمی كه به ارتقا و توسعه سینمای آسیا كمك می‌كند) را دریافت کرد. پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» به مدیریت عباس رافعی انجام می پذیرد.

فصل فراموشی فریبا داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می شود برای امرار معاش و تامین هزینه های بیمارستان با وانت او کار کند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: