انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی در جشنواره «فول بلوم» آمریکا روی پرده می‌رود.
به گزارش تابناک فرهنگی عباس رافعی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فیلم «فصل فراموشی فریبا» گفت: این فیلم سینمایی در جدیدترین تجربه در جشنواره فیلم «فول بلوم» آمریکا حضور خواهد داشت. این کار سینمایی همچنین امروز (نهم شهریورماه) و فردا در جشنواره فیلم مونترال حضور می‌یابد.

وی افزود: ساره بیات، بازیگر این فیلم که برای فیلم «محمد رسول الله(ص)» در جشنواره مونترال کانادا حضور دارد، پس از نمایش این فیلم به سؤالات خبرنگاران درباره فیلم پاسخ خواهد داد. در ضمن این کار در جشنواره فیلم «براسو» روانی که 12 ـ 22 شهریور در رومانی برگزار خواهد شد، حضور خواهد داشت.

این کارگردان گفت: این فیلم در جشنواره‌های مختلفی خارجی شرکت کرده و با استقبال آنها نیز رو به رو شده است، اما متاسفانه این اتفاق در جشنواره فیلم فجر رخ نداد و برخوردی که با این فیلم صورت گرفت به عقیده من در حد و اندازه کیفیت فیلم نبود. نکته دیگر اینکه در جشنواره‌های ایرانی معمولا به جای اینکه کیفیت کارها ملاک قرار گیرد عنوان فیلمساز ملاک است.

رافعی در پاسخ به این سوال که «فصل فراموشی فریبا» را می‌توان یک فیلم با مضامین دینی دانست؟ گفت: به نظرم موضوعاتی که در تک تک آموزه‌های این فیلم مورد توجه قرار گرفته برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی است. این مسئله از نوع رابطه زن و مرد شروع شده و به موضوعاتی چون پیام فیلم تعمیم پیدا می‌کند.

وی به مطلب فوق اضافه کرد: کارهایی چون «فصل فراموشی فریبا» قادر هستند بیشتر بر تماشاگر تاثیر بگذارند، چون مخاطب با شخصیت داخل فیلم همذات‌پنداری می‌کند، بنابراین مضامین دینی و اخلاقی آن را بهتر می‌پذیرد. این اتفاق در کارهای تاریخی کمتر روی می‌دهد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی، هومن کیایی، مرجان سپهری و علیرضا برازنده حضور دارند. «فصل فراموشی فریبا» روایت داستان زنی است که گذشته نامتعارفش بر زندگی عاشقانه‌اش سایه انداخته و تلاش وی برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برایش رقم می‌زند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: