انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
«فصل فراموشی فریبا» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا آمریکا و در سی و نهمین دور جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت.


به گزارش تابناک فرهنگی، دوازده فیلم در بخش مسابقه حضور داشتند که از ایران "فصل فراموشی فریبا" فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی و نویسندگی علی اصغری  ساخته سال ۱۳۹۲ با فیلم های دیگر از سراسر جهان رقابت می کرد.

«ساره بیات» بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود به دلیل نقش آفرینی در فیلم «فصل فراموشی فریبا» از انتخابش به عنوان بهترین بازیگر زن در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم راهوی آمریکا در نیوجرسی خبر داد.

وی زادۀ ۱۳۵۱ بازیگر سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل رشتۀ بازیگری از مؤسسۀ کارنامه است. نخستین کار ساره بیات حضور در مجموعهٔ تلویزیونی «یک مشت پر عقاب» بود.

از دیگر جوایز ساره بیات:
1.خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن به‌طور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین (۲۰۱۰) برای جدایی نادر از سیمین
2. دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای جدایی نادر از سیمین
3. جایزۀ بهترین بازیگر زن نقش مکمل از حلقۀ منتقدان فیلم لندن ۲۰۱۲، برای جدایی نادر از سیمین

جشنواره نیوجرسی سومین دوره اش را درآکادمی هنر همیلتون برگزار کرد هدف از برگزاریش را ارائه فرصتی برای فیلمسازان مستقل جهان برای ترویج امید و برابری و همدلی و آگاهی از طریق فیلم اعلام کرده است و به همین دلیل سمیناری در ارتباط با مضامین جشنواره توسط کارشناسان سینما و کارگردانان و منتقدان  پس از نمایش هر فیلم برگزار شد.

این فیلم در سی و دومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره كرالا هند جایزه بهترین كارگردان آسیا و «فصل فراموشی فریبا» جایزه نتبك (فیلمی كه به ارتقا و توسعه سینمای آسیا كمك می‌كند) را دریافت كرد. پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» به مدیریت عباس رافعی انجام می پذیرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.


از بازیگران دیگری که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می توان از ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی، هومن کیایی، مرجان سپهری، مهدی محتشمی نام برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: