انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
در دومین شب فستیوال بارانا رقم خورد؛

شب خوب «شمس» زیر نور مهتاب

کیخسرو پورناظری که اواخر تیرماه امسال پس از ٣ سال در تالار وحدت روی صحنه رفته بود، شامگاه ٢٣ مردادماه با همراهی گروه «شمس» این بار در مجموعه تاریخی کاخ نیاوران با مخاطبانش دیدار کرد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛فستیوال «شب های موسیقی بارانا» در دومین شب برگزاری، میزبان علاقمندان موسیقی ایرانی در فضای باز کاخ نیاوران بود که آمده بودند تا زیر نور مهتاب شنونده موسیقی تنبورنوازان «شمس» باشند.
 
اجرا با تکنوازی کیخسرو پورناظری آغاز شد که آیین مشکاتیان نیز با سازهای کوبه‌ای نوای تنبور او را همراهی کرد. سپس نوبت تهمورس و سهراب پورناظری رسید که بر روی سن حاضر شوند و در میان تشویق‌های مخاطبان مقام جلوشاهی را بنوازند. اجرای بداهه بر مبنای یکی از ساخته های کیخسرو پورناظری بخش دیگری از این اجرا بود.
 
حالا نوبت گروه تنبور «شمس» بود که در بخش سوم اجرا روی صحنه حاضر شوند و مخاطبانشان را میهمان موسیقی اصیل ایرانی کنند.
 
حسین رضایی‌نیا و آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، کاوه گرایلی، سپند دادبه، خورشید دادبه، نیکناز میرقلمی و کیمیا جمشید یک به یک روی صحنه حاضر شدند و در کنار خانواده پورناظری قرار گرفتند تا به اجرای گروه‌نوازی تنبور بپردازند.
 
راز، همراز، یارم تویی و همین طور اجرای تکنوازی تهمورس پورناظری بخش‌هایی از این اجرا بودند. گروه شمس در این کنسرت قطعه ماندگار «مردان خدا» را نیز خواند و نواخت که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.
 
در حالی که اجرای اعضای «شمس» به پایان رسیده بود، حاضران با تشویق، خواهان اجرای قطعه بیز بودند که در نهایت قطعه «حیلت رها» به عنوان قطعه پایانی انتخاب شد.
 
فستیوال شب های موسیقی بارانا در ادامه میزبان شهرداد روحانی، لوریس چکناواریان، گروه های پالت، کامنت، داماهی، سهراب پورناظری و آنتونیو ری خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: