انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
دومین شب از شب های بارانا با اجرای کیخسرو پورناظری و گروه شمس برگزار شد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛در دومین شب از شب های موسیقی بارانا در کاخ نیاوران، کیخسرو پورناظری و گروه شمس به روی صحنه رفتند.

این برنامه شامل سه بخش مجزا بود. در بخش اول این کنسرت کیخسرو پور ناظری به همراه آیین مشکاتیان بداهه نوازی تنبور و ساز کوبه ای انجام دادند.

در قسمت دوم این اجرا تهمورس و سهراب پورناظری نیز به روی صحنه آمدندو سه نوازی تنبور به همراهی سازهای کوبه ای را اجرا کردند. در این قسمت حسین رضایی نیان نوازنده دف و آیین مشکاتیان نیز همراه تنبورنوازان ساز می زدند.

پس از دقایقی استراحت حضار بخش سوم این کنسرت آغاز شد که هم نوازی تنبور کل اعضای گروه شمس به همراه سازهای کوبه ای بود.

در انتهای این بخش تصنیف «مردان خدا پرده پندار دریدند...» اجرا شد. گفتنی است در تمام طول کنسرت سماع گری با حرکات سماع کنسرت را همراهی می کرد.

در پایان کنسرت گروه شمس با تشویق بی شمار حضار مواجه شد که از آنها می خواستند قطعه دیگری را اجرا کنند. پس از آنکه گروه دوباره به جای خود بازگشت، سهراب پورناظری ضمن تشکر از حضار گفت: حدود 9سال پیش این فرضت را داشتیم که در کاخ سعدآباد همنوازی تنبور داشته باشیم که در آن زمان سماع گرانی از کشور قونیه حضور داشتند. خیلی خوشحالیم که بعد از سال ها دوباره این فرصت برای ما پیش آمد که در این هوای آزاد که هم رای شما مطلوب است و هم برای ما، موسیقی اجرا کنیم.

وی افزود: امشب شخصی مهمان ماست که سال ها با بیماری دست و پنجه نرم کرد و به موسیقی ما بازگشت اما جایگاه او آنچنان که باید قدر دانسته نمی شود، اجرای امشب را می خواهم به اردوان کامکار تقدیم کنم.

پس از آن گروه شمس با اجرای قطعه ای به کار خود پایان داد.

گفتنی است شب های موسیقی بارانا از تاریخ 21 تا 29مرداد در فضای باز کاخ نیاوران برگزار می شود و تاکنون دو گروه کامکارها و پورناظری ها در این فستیوال برنامه اجرا کرده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: