انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
مجمع عمومی عادی سالیانه خانه موسیقی جهت برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرس این نهاد با حضور اکثریت مطلق روز گذشته در ساختمان فاطمی برگزار شد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از سایت خانه موسیقی، مجمع عمومی عادی سالیانه خانه موسیقی ایران روز گذشته با حضور اعضای هیئت مدیره کانونهای ده گانه جهت انتخابات هیئت مدیره اصلی خانه موسیقی و بازرس روز گذشته در ساختمان فاطمی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اعضای هیئت مدیره قبلی داود گنجه ای، تقی ضرابی، محمد سریر، داریوش پیرنیاکان، نصرالله ناصح پور و حمیدرضا نوربخش درجایگاه حاضر شدند (زیدالله طلوعی به دلیل مسافرت در جلسه غایب بود) و دکتر محمد سریر (رئیس پیشین هیئت مدیره) در سخنانی از حضور اعضای خانه موسیقی در انتخابات کانون ها قدردانی کرد.

سریر همچنین به تلاش های اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی بخصوص داود گنجه ای و حمیدرضا نوربخش برای تامین منابع مالی و رسیدگی همه جانبه به امورخانه موسیقی اشاره کرد و از این افراد نیز تشکرکرد. سریر در سخنانش اشاره ای به اعضای فقید شورای عالی خانه موسیقی از جمله همایون خرم و مصطفی کمال پورتراب داشت و این ضایعه را برای جامعه موسیقی تاسف بار دانست.

رئیس پیشین هیئت مدیره خانه موسیقی در پایان سخنانش برای محمدرضا شجریان(استاد آواز ایران و رئیس شورای عالی خانه موسیقی) آرزوی سلامتی کرد.

پس از این سخنان حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی گزارشی از عملکرد این نهاد در ماه های اخیر ارائه کرد. نوربخش در گزارش اش به مسائلی همچون واکنش خانه موسیقی به لغو کنسرت ها، اخذ وجه توسط نیروی انتظامی برای سالن های کنسرت کم ظرفیت، ارائه گزارش روند برگزاری انتخابات و مجامع عمومی کانون های ده گانه، برگزاری جشن ها، مراسم و نشست های ماهیانه خانه موسیقی، روند بیمه و بیمه تکمیلی اعضا و ... اشاره داشت.

مدیرعامل خانه موسیقی همچنین در واکنش به برخی اتهاماتی که به خانه موسیقی و اعضای هیئت مدیره این نهاد وارد شده بود نیز اشاره کرد و گفت: برخی اتهامات مالی به هیئت مدیره خانه موسیقی نسبت داده می شود. باید در اینجا این را بگویم کل گردش مالی خانه موسیقی در این 16 سال از ابتدای تاسیس تاکنون 2-3 میلیارد تومان نبوده، اما برخی به راحتی اتهاماتی وارد کردند که خانه موسیقی 5 میلیارد گرفته و معلوم نیست در کجا هزینه شده و این افراد گفته بودند اگر وزارت ارشاد در مقابل خانه موسیقی واکنشی نداشته باشد مجبوریم به محاکم قضایی متوسل شویم.

پس از سخنان نوربخش، اعضای هیئت مدیره استعفای خود را اعلام کردند و هیئت رئیسه سنی جلسه تشکیل گردید. علی اکبر کردبچه(رئیس سنی)، وارطان ساهاکیان(ناظر اول)، نصرالله ناصح پور(ناظر دوم) و شهلا میلانی(منشی جلسه) بودند.

کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره خانه موسیقی به ترتیب حروف الفبا هنگامه اخوان، علیرضا آزادگان، بهداد بابایی، محسن رجب پور، مسعود شعاری، تقی ضرابی، داود گنجه ای، فرمان مرادی، هادی منتظری، رضا موسوی زاده، سید محمد میرزمانی و حمیدرضا نوربخش و کاندیدا های بازرسی پوژنگ پروازی و آذر هاشمی اعلام شدند.

در ادامه هریک از کاندیداها به معرفی خود و برنامه هایشان برای عضویت در هیئت مدیره و بازرسی خانه موسیقی پرداختند و سپس رای گیری آغاز شد. این انتخابات با حضور همه اعضای مجمع عمومی و با اخد 50 رای برگزار گردید.

پس از شمارش آرا نتیجه انتخابات بدین صورت اعلام شد: حمیدرضا نوربخش(٤٤رای)، داود گنجه ای(٤٢رای)، مسعود شعاری(٣٥رای)، تقی ضرابی(٣٤رای)، هنگامه اخوان(٣٢رای)، سید محمد میرزمانی(٣١رای)، و بهداد بابایی(٢٨رای) به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و فرمان مرادی(عضو علی البدل اول)، رضا موسوی زاده (عضو علی البدل دوم)

همچنین آذر هاشمی(٣٩رای) به عنوان بازرس اصلی هیئت مدیره و پوژنگ پروازی (بازرس علی البدل) انتخاب شدند.

در شمارش آرای هیئت مدیره رای آقایان محسن رجب پور و رضا موسوی زاده برای عضو علی البدل دوم مساوی شد که طبق آئین نامه، رای گیری مجدد بین این دو نفر برگزار شد که رضا موسوی زاده با رای اکثریت اعضای حاضر در مجمع به عضو علی البدل دوم انتخاب گردید.

در ادامه صورتجلسه مجمع به امضای حضار و همچنین تایید بازرس خانه موسیقی و ناظران وزارت ارشاد رسید.

این جلسه تا ساعت 20:15 ادامه داشت و پس از آن حضار و برخی مسئولان فرهنگی هنری میهمان سفره افطار خانه موسیقی بودند که به نوای مناجات و ربنای استاد شجریان و اذان موذن زاده اردبیلی مزین بود.

لازم به توضیح است، اولین جلسه هیئت مدیره جدید خانه موسیقی در هفته آینده پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود و در این جلسه ریاست هیئت مدیره، مدیرعامل، دبیرو سخنگوی خانه موسیقی انتخاب می شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: