انتشار: ۱۵:۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
مدیر عامل خانه موسیقی در مراسم بزرگداشت حبیب محبیان گفت: حبیب هنرمندی نجیب و فرهیخته بود که در زندگی هنری خود هیچگاه به ابتذال آمیخته و آلوده نشد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، حمید رضا نوربخش روز یکشنبه در مجلس بزرگداشت زنده یاد حبیب محبیان خواننده فقید موسیقی پاپ در مسجد جامع شهرک غرب افزود: حبیب هنرمندی نجیب و فرهیخته بود که در طول زندگی هنری خویش هیچگاه به ابتذال آمیخته و آلوده نشد.
وی در این مراسم که انبوه دوستداران این خواننده از ورود به مسجد بازماندند، ضمن تسلیت به هواداران حبیب محبیان و خانواده وی گفت: درگذشت حبیب محبیان ضایعه ای بزرگ برای جامعه هنری ما به شمار می رود.
نوربخش افزود: حبیب محبیان هنرمندی بی حاشیه و بی آزار بود که همواره در مسیر مشخص خویش گام برمی داشت و افزون بر این ترانه های وی دارای مفاهیم ارزشمندی بود.
مدیرعامل خانه موسیقی درباره بازگشت حبیب به ایران نیز گفت: مرحوم محبیان چند سال پیش با امید به ادامه فعالیت در میهن خویش و براساس وعده های دولت قبل به ایران آمد اما متاسفانه آن وعده ها هیچ گاه محقق نشد.
نوربخش توضیح داد: این را هم باید بگویم که در دولت جدید، مرحوم حبیب درخواستی برای فعالیت موسیقیایی نداشت و شاید اگر درخواست خویش را اعلام می کرد امکان فعالیت هنری برای او فراهم می آمد اما به گمان من شاید وی به سبب نجابت خویش دیگر از ادامه فعالیت کناره گرفت.
وی گفت: خانه موسیقی پیگیر برگزاری مراسم تشییع و ترحیم حبیب محبیان بود اما به هر روی خوشبختانه تشییع و خاکسپاری وی با حضور قدرشناسانه مردم در رامسر انجام شد. علی مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز از نخستین دقایق اعلام خبر درگذشت زنده یاد محبیان پیگیر کارهای او بود.
نوربخش گفت: از همه مردم علاقه مند به حبیب محبیان و موسیقی که در مراسم وی شرکت کردند تشکر ویژه دارم و بسیار شرمنده مردمی هستیم که در بیرون از مسجد ایستاده اند و به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت، اجازه ورود به تالار به آنان داده نشد.

** حبیب هیچگاه مجذوب فضای موسیقی لس آنجلس نشد
حجت الاسلام فخرالدین صابری نماینده اسبق مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر سخنران مجلس درگذشت حبیب محبیان بود.
وی که کلام خود را با خواندن ترانه «من مرد تنهای شبم» از ترانه های معروف زنده یاد محبیان آغاز کرد، گفت: حبیب محبیان هنرمندی متعهد و میهن پرست بود که در طول عمر 63 ساله خود توانست استعدادها و خلاقیت خویش را در عرصه هنر شکوفا کند و با خوش نامی و محبوبیت فراوان در میان مردم از این عالم به عالم دیگر سفر کرد.
وی افزود: حبیب در سال هایی که در لس آنجلس زندگی می کرد هیچگاه مجذوب فضای موسیقی لس آنجلس نشد و همواره براساس «حب الوطن من الایمان» عاشق و خواهان بازگشت به میهن خویش بود، از این رو همواره استقلال کاری و فکری خویش را حفظ کرد تا این که پس از مساعدت دولت قبل به ایران آمد اما متاسفانه هیچ گاه نتوانست فعالیت موسیقی خویش را در ایران از سر بگیرد و من از این بابت که امکان ادامه فعالیت برای او فراهم نشد بسیار متاسفم.
وی ادامه داد: زمانی که حبیب در روستای نیاسته رامسر زندگی بی حاشیه خود را پی می گرفت، آنچنان مردمی زندگی می کرد و در سیر و سلوک با مردم چنان مهربانانه عمل می کرد که مردم نیاسته او را حبیب ما می خواندند نه حبیب محبیان؛ و این مردم داری از ویژگی های برجسته مرحوم محبیان بود.
وی با اشاره به نارضایتی وزیر ارشاد از لغو کنسرت ها، از پیش آمدن اتفاق های این چنین در عرصه موسیقی ابراز تاسف کرد و گفت: ما معتقدیم مرتضی پاشایی عزیز و حبیب محبیان هم اکنون در جوار رحمت پروردگار از عنایت خداوند بهره مند هستند و امیدوارم خداوند روح حبیب محبیان را که ترانه ای نیز در وصف غدیر خوانده و همین طور روح مرتضی پاشایی و همه هنرمندان سفر کرده را قرین رحمت خویش سازد.
از جمله چهره های شناخته شده حاضر در مجلس بزرگداشت زنده یاد حبیب محبیان می توان به سعید شهروز، مهدی یراحی، امیر تاجیک، احمد ایرندوست، رضا بفشه خواه و پدر زنده یاد مرتضی پاشایی نام برد.
 مجلس بزرگداشت روانشاد حبیب محبیان با حضور انبوه مردم و علاقه مندان این خواننده فقید در حالی آغاز شد که در خیابان های اطراف مسجد جامع شهرک غرب ازدحام کرده و خواهان ورود به مسجد بودند، اما گروه تشریفات مانع ورود آنان به مسجد شدند. از این رو شماری از علاقه مندان حبیب در بیرون مسجد به شکل دسته جمعی ترانه های زنده یاد محبیان را زمزمه کردند.
حتی شماری از خبرنگاران که کارت ویژه این مراسم برای آنان صادر نشده بود نیز اجازه ورود به مسجد را پیدا نکردند.
این در حالی بود که شمار صندلی های خالی داخل تالار مسجد بسیار بالا و برای همه مشهود بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: