انتشار: ۱۴:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
سعید شهروز خواننده مطرح موسیقی پاپ گفت: یک آهنگ خاص و مورد علاقۀ آلبوم جدیدم را به مرحوم حبیب تقدیم می کنم.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛شهروز روز یکشنبه روز یکشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب محبیان در مسجد جامع شهرک غرب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: حبیب از زمان برگشت خیلی به چشم آمد، اقدام او برای بازگشت به وطن بسیار ارزشمند بود. کسی که از پیشکسوتان موسیقی بود و احترامش برای همه ما واجب است.

** کسی دیگر مثل حبیب نمی خواند
وی تاکید کرد: حبیب سبک خاصی در موسیقی داشت و فکر نمی کنم دیگر کسی مثل حبیب بخواند. آهنگ های اجتماعی و عاطفی او، ارتباط و پیوند خوبی با مردم برقرار کرده بود.
شهروز، درباره تاثیر حبیب روی خوانندگان پس از خود نیز گفت: از نظر روش، تاثیر او روی خوانندگان هم دوره و بعد از خود بسیار بود، از نظر اخلاقی هم، صبر و مهربانی بی مانندش الگوی مناسبی برای همه ما است.
وی ادامه داد: کسی که به همه چیز پشت پا زده تا به سمت وطن خود برگردد باید با استقبال بیشتری از طرف مسئولان مواجه می شد که اگر اینگونه بود، این اتفاق، تاثیر و انعکاس بهتری در جامعه داشت و در روحیه شخص او مفید واقع می شد؛ هرچند این اواخر شرایط به سمت بهبودی می رفت، مخصوصا از زمانی که در مراسم رسمی «سومین جشن سالانه موسیقی ما» سخنرانی کرد، درها آرام آرام به روی او باز می شد، ولی اجل مهلت نداد و با تقدیر نمی شود جنگید.
این خواننده برجسته پاپ صدا و سیما تصریح کرد: تصمیم دارم یک آهنگ خاص و مورد علاقۀ آلبوم جدیدم را که در نیمه دوم سال جاری روانه بازار خواهد شد، با دقت بیشتری تنظیم و به حبیب تقدیم کنم.

** احمد ایراندوست: اشعار و محتوای آهنگ های حبیب عالی بود
احمد ایراندوست بازیگر طنز تلویزیون هم گفت: هیچکدام از آهنگ های حبیب حتی خارج از ایران، بد نبود. هرکدام از آهنگ های حبیب را که بشنوید، مضامین و موضوعات شعرهای خوانده شده توسط حبیب، همه درباره مذهب و مادر و میهن بود و این اواخر نیز آهنگ زیبایی را به مدافعان حرم تقدیم کرد که مانند سایر آهنگ هایش، بسیار ماندگار خواهد شد.

** مجید خراط ها: سبک موسیقی حبیب کهنه شده بود
مجید خراط ها خواننده پاپ هم که در این مراسم حضور داشت در سخنانی تامل برانگیز اظهار کرد: به خواننده عزیز و طرفدارانش تسلیت می گویم و امیدوارم خانه ابدی جای آرامی برای وی باشد. جای سبک موسیقی حبیب خالی نخواهد بود، اگر من هم بخواهم مثل خیلی از همکاران خواننده ام بگویم که بعد از حبیب جای این سبک خالی می شود، اغراق کرده ام چون بسیاری ممکن است بعد از فوت حبیب درباره او اغراق کنند.
وی ادامه داد: سبک موسیقی حبیب کهنه شده بود اما همه بزرگترها و ما در جوانی با او خاطره داشته ایم. کم لطفی است اگر بگویم حالا که سبک ایشان مرد دیگر هیچ. این اتفاق و سفر ابدی او شاید باعث شود تا توجه مردم بیشتر روی آثار هنری او جلب شود. من آهنگ مادر ایشان را زیاد خواندم و هنوز می خوانم.

** رضا بنفشه خواه: مردم حبیب را دوست داشتند
رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت مجموعه های صدا و سیما هم تاکید کرد: مردم هنرمندان را دوست دارند و علت حضور پرشور مردم در اینجا به این سبب است که مردم پشت هنرمندان مردمی را هیچگاه خالی نمی کنند. حبیب هم یک هنرمند کاملا مردمی بود و مردم دوستش داشتند.
وی افزود: من با چند آهنگ حبیب خاطرات خوبی دارم از جمله آهنگ معروف «من مرد تنهای شبم» که بسیار دوست داشتم.
بنفشه خواه تاکید کرد: چرا بعد از بازگشت این هنرمندان، به رغم علاقه مردم، عرصه برای ارائه آثار هنری این عزیزان فراهم نشد؟ امیدوارم از این پس اینگونه نباشد و شرایطی پیش بیاید تا هنرمندان با شرایط مشابه بتوانند به راحتی فعالیت کنند.
حبیب محبیان، از جمله خوانندگان سرشناس موسیقی پاپ ایران بود که در سال 1360 ایران را ترک کرد و ساکن آمریکا شد. این خواننده پس از سال ها فعالیت موسیقایی در خارج از کشور، سال 1388 تصمیم گرفت به میهن بازگردد که این تصمیم با موافقت دولت وقت، رنگ واقعیت به خود گرفت.
روانشاد محبیان پس از بازگشت به ایران با اقامت در روستای نیاسته کتالم رامسر، زندگی آرام و دور از حاشیه ای در پیش گرفت.
در سال های پس از بازگشت به وطن، چندین بار خبر درخواست مجوز وی برای تولید آلبوم موسیقی رسانه ای شد، که البته هیچ گاه این خواننده نتوانست به طور رسمی آلبومی را منتشر کند.
این خواننده در سال های گذشته در شماری از برنامه ها و جشن های موسیقایی حاضر شده بود، که از جملهٔ آن ها می توان به حضور در سومین جشن سالانهٔ «موسیقی ما» در سال گذشته اشاره کرد.
این خوانندهٔ نامی موسیقی پاپ ایران، 21 خرداد ماه به طور ناگهانی در منزل دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
پیکر روانشاد حبیب محبیان، در همان روستای تیاسته کتالم رامسر به خاک سپرده شد.
مراسم ختم زنده یاد حبیب محبیان صبح امروز 30 خرداد در مسجد جامع شهرک غرب با حضور جمعی از هنرمندان و مردم علاقه مند به وی برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: