انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
در توافق مدیرعامل بنیاد رودکی با مسئولان چینی، مقرر شد علاوه بر نمایش سازهای سنتی، یک گروه 12 و یا هفت نفره برای اجرای زنده موسیقی سنتی ایران به شانگهای اعزام شود.
به گزارش سرویسموسیقی تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و پروفسور شین پینگ جانگ رئیس کنسرواتوار شانگهای و پروفسور شیائو می استاد موسیقی سنتی چین و موسیقی های شرق، برای همکاری های دوجانبه در زمینه معرفی موسیقی سنتی و فولکلور گفت و گو کردند.
در این ملاقات، مدیرعامل بنیاد رودکی از فعالیت های بنیاد گزارش داد و در ادامه به موضوع نحوه اجرا و برگزاری نمایشگاه سازهای موسیقی سنتی و نواحی ایران در اکتبر سال آتی اشاره شد.
در ادامه شین پینگ جانگ، ضمن خوشآمد گویی به مدیرعامل بنیاد رودکی، از اجرای اکستر سمفونیک تهران در شانگهای تشکر کرد و گفت: شخصاً از هنرنمایی ارکستر ایران بسیار لذت بردم و شب به یاد ماندنی بود و از ابراز احساسات تماشاگران به خوبی معلوم بود که آنان نیز بسیار راضی بودند.
وی همچنین با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و چین، رفت و آمد و تبادل هیئت ها و گروه های هنری و فرهنگی دو کشور را در تعمیق روابط دو ملت و دولت، مؤثر دانست و از برگزاری نمایشگاه سازهای موسیقی سنتی ایران استقبال کرد.
بهرام جمالی، نیز با تشکر از مهمان نوازی دولت و مردم چین، مختصری درباره سازهای موسیقی سنتی و فولکلور ایران توضیح داد و دربارهٔ برگزاری نمایشگاه سازهای موسیقی سنتی ایران و همکاری های متقابل پیشنهادهایی داد.
در ادامه درباره محورهای پیشنهادی مذاکره شد و آمادگی بنیاد رودکی در پیگیری و اجرای آن ها اعلام شد. در این جلسه مقرر شد: علاوه بر نمایش سازهای سنتی، کارگاهی (ورک شاپ) نیز برای معرفی هر ساز برگزار شود.
علاوه بر نمایش سازهای سنتی، یک گروه 12 و یا هفت نفره نیز برای اجرای زندهٔ موسیقی سنتی ایران به شانگهای اعزام شود.
اجرای مشترک بین گروه موسیقی سنتی ایران و چین در شانگهای برگزار شود.
بنیاد رودکی لیستی از تعداد سازهای موسیقی سنتی را به همراه بروشور معرفی آن و میزان قیمت هر یک، به منظور گرفتن مجوزها و امور گمرکی تهیه کند و با پست الکترونیک به طرف مقابل اعلام نماید.
همه هزینه بلیت رفت و برگشت به عهده طرف ایرانی و هزینه های اسکان، ایاب و ذهاب و... به عهده طرف چینی خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: