انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
داور اتریشی نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی معتقد است:‌ نمایش «سوراخ» تجربه‌ی ارزنده‌ای است که ابعاد تاریکتری از رفتارهای انسان را برجسته می‌کند.
 به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، نمایش «سوراخ» به کارگردانی جابر رمضانی مدتی است که در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود و "هانس اکنتن شانو" که برای داوری در جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به تهران سفر کرده بود به تماشای این نمایش نشست و یادداشتی را هم درباره‌ی آن نوشته است.

در یادداشت هانس شانو آمده است: « "سوراخ" با کارگردانی بسیار خوب جابر رمضانی، نمایشی است به غایت قدرتمند و جذاب، درباره‌ی اینکه چگونه ترس از تروریسم می‌تواند توان قضاوت عادلانه را از افراد بگیرد؛ اینکه تابوهای جنسی در نهایت چگونه راهشان را به خشونت باز می‌کنند و اینکه چگونه بدترین دشمنان هم حتی اگر برای لحظه‌ای کوتاه در موقعیتی متفاوت قرار بگیرند، ممکن است بارقه‌هایی از انسانیت در وجودشان دیده شود.

همچنین این نمایش مطرح می‌کند که چگونه میزان بالای بیداد در دنیای امروز باعث می‌شود که هرچه بیشتر از آن روی برگردانیم یا از طریق طنز، دریچه‌ای برای رهایی از آماس این تنش پیدا کنیم؛ تجربه‌ای ارزنده، که ابعاد تاریکتری از رفتارهای انسان را برجسته می‌کند و همه‌ی ما را به تفکر بیشتر راجع به خودمان وا می‌دارد.»
 «سوراخ» یک نمایشنامه‌تک پرده‌ای است و اتفاقات این نمایش در راهرو یک هتل در زمان حال می‌گذرد و درطول ۹۰ دقیقه مخاطب درجریان اتفاقات این نمایش بدون تغییرصحنه و زمان نمایش قرار می‌گیرد.

آتیلا پسیانی، هوتن شکیبا، داریوش موفق، وحید آقاپور، هانی عبدالمجید و روح‌اله‌حقگوی لسان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: