انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران تاکید کرد: یونسکو جایزه‌هایی را برای بهره‌برداران موفق بخش خصوصی در احیای بناهای تاریخی تعریف کرده است، که تا کنون چند ایرانی برنده آن شده‌اند.
 به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، استرکوئیش لاروش با بیان این نکته که رویکرد صندوق احیاء تا کنون مورد تائید یونسکو است و امیدواریم که در آینده شاهد اتفاقات بهتر و فعالیت‌های بیشتری در این حوزه باشیم، گفت: در تمام دنیا اینکه دولت‌ها بخواهند از بناهای تاریخی حفاظت کنند، امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین رویکرد در این زمینه باید به سمت بخش خصوصی باشد و تمام دنیا نیز به همین سمت می‌روند.

وی با بیان اینکه رویکرد صندوق احیاء برای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی رویکرد بسیار موفقی است، ادامه داد: ما جایزه‌هایی را برای بهره‌برداران موفق بخش خصوصی که توانسته‌اند در احیاء بناهای تاریخی به موفقیت‌هایی برسند، تعریف کرده‌ایم. تا کنون از ایران نیز چندین نفر برنده این جایزه شده‌اند؛ بنابراین تمایل زیادی برای معرفی صندوق احیاء به همتایان خود در کشورها و مناطق دیگر داریم.

او درباره فرآیند احیاء بناهای تاریخی نیز تاکید کرد: آن چیزی که برای یونسکو مهم است و باید به آن توجه شود کنترل قابل قبول مرمت این بناهای تاریخی از سوی صندوق احیاء و کارشناسان حوزه معماری و مرمت است تا در فرآیند این کار ارزش بناها حفظ شود.

به گزارش «صندوق احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی»، رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: احیاء بناها و بهره‌برداری از آنها نباید به هیچ عنوان باعث خدشه‌ وارد کردن به ارزش‌های میراثی آن شود و این کار باید با حفظ کلیت تاریخ یک اثر انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: