انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

مرمت ارگ بم تا سال 2017 به پایان می رسد

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، مسعود سلطانی فر كه به همراه رئیس جمهوری به استان كرمان سفر كرده است، شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بم روند بازسازی این بنای كهن را رضایت بخش ارزیابی كرد و افزود: باید به گونه ای عمل كنیم كه كار مرمت ارگ سرعت بیشتری بگیرد. وی از تدوین طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی بم به كمك سازمان یونسكو خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، بازسازی ارگ تا سال 2017 باید به پایان برسد و هم اكنون با در نظرگرفتن این طرح جامع، 80 درصد پیشرفت فیزیكی صورت گرفته است. معاون رئیس جمهوری افزود: با در نظر گرفتن چهره قبل از زلزله ارگ بم، 65 درصد پیشرفت حاصل شده است. وی بیان كرد: كار آواربرداری ارگ قدیم 6 سال به طول انجامید و بعد از آن، كار مرمت این بنا شروع شد. سلطانی فر گفت: همكاری سایر دستگاه های مرتبط با دست اندركاران مرمت ارگ در سرعت مرمت ارگ موثر است.

وی افزود: برای ثبت جهانی 11 قنات تاریخی كشور برنامه ریزی شده كه از این تعداد قنات، 2 رشته متعلق به بروات بم است و امیدواریم پس از بررسی صورت گرفته از سوی كارشناسان، بتوانیم در اجلاس تیرماه كمیته میراث جهانی در استانبول، این 2 رشته قنات بروات را به ثبت جهانی برسانیم.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان كرمان، معاونان وی و وزیران به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می كنند. رئیس جمهوری روز گذشته (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی كاروان تدبیر و امید وارد كرمان شد

بم در فاصله 190 كیلومتری كرمان قرار دارد.

منبع خبر: روابط عمومی خبرگزاری جمهوری اسلامی

  

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: