انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
عبدالعلی عبدعسگری که رسما از امروز سه شنبه در اتاق ضلع شمال غربی ساختمان شیشه ای ساکن می شود؛ نام آشنایی در صداوسیماست که جانشین محمد سرافراز بعد از 18 ماه ریاست وی در این سازمان می شود.
به گزارش تابناک  فرهنگی ، وی که از سال های دهه 80 وارد سازمان صداوسیما شد معاونت توسعه و فناوری این سازمان را در دوران تبدیل سیستم های آنالوگ به دیجیتال برعهده داشت و پدر تلویزیون دیجیتال لقب گرفت. اما علی عسگری بعد از آمدن سرافراز به صداوسیما از این سازمان رفت و به تاریخ چهارم اسفند 93 به سمت مشاور قوه قضائیه منصوب شد. سمتی که تقریبا با بیشتر مقام های اجرایی وی در حوزه های فرهنگی (مانند وزارت ارشاد اسلامی و مشاور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی) تفاوت داشت.اما وی تقریبا به همان اندازه در این سمت ماند که سرافراز در ساختمان شیشه ای و با حکم مقام معظم رهبری چهارشنبه (22 اردیبهشت) به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد.
علی عسگری بعد از صادق قطب زاده، علی اکبر محتشمی پور، عبدالله نوری، محمد موسوی خوئینی ها، محمد هاشمی، علی لاریجانی، عزت الله ضرغامی و محمد سرافراز نهمین رییس سازمانی است که سه نفر از آنان هر کدام یک دهه بر ریاست این سازمان تکیه زده اند.
هر چند هیچ کدام از مدیران این سازمان با موفقیت صددرصدی روبرو نبوده اند؛ کم و بیش توانسته اند به جلو حرکت کنند و این حرکت در دوران ریاست لاریجانی با توجه به آغاز تحولات در حوزه صداوسیما از همه بیشتر بوده است.
حسن روحانی همزمان با اولین حضور علی عسگری در جلسه هیات دولت یکشنبه (27 اردیبهشت) اظهار امیدواری کرد که روحیه مسئولانه وی به پیشبرد پیشرفت کشور کمک کند. خوش آمدگویی که قطعا باید آن را به فال نیک گرفت.
علی عسگری غیر از مسئولیت های اجرایی، فعالیت های فرهنگی و حرفه اصلی اش به عنوان مهندس برق، نویسنده نیز هست و کتاب های بی شماری؛ از جمله «پایان عصر آمریکا»، «قدرت در دست کیست؟»، «آمریکا جهان را به کدام سو می برد؟»، «آمریکا»، «مبانی نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)»، «صنایع فضایی و ماهواره ها، مولفه قدرت ملت ها در دنیای جدید» و «مدیریت رسانه، نگاهی نو» را نگاشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: