انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس سازمان صدا و سیما امروز (سه شنبه) در مراسم معارفه خود گفت: حمایت قاطع از فعالیت های دولت در رسیدن به اهداف نظام، مورد تاکید این سازمان در دوران جدید خواهد بود.
به گزارش تابناک فرهنگی ، مراسم تودیع و معارفه محمد سرافراز و عبدالعلی علی عسگری رییس پیشین و فعلی سازمان صدا و سیما امروز در تالار خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی این سازمان با حضور شماری از دولتمردان از جمله علی لایجانی رییس مجلس شورای اسلامی،‌علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، محمد نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور،، معاونان فعلی و پیشین صدا و سیما و جمعی از هنرمندان از جمله محمدعلی کشاورز، داریوش ارجمند و علی نصیریان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام رسولی محلاتی نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن به همراه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز سن حاضر شدند و حکم علی عسگری را به وی اهدا کردند.
در ادامه علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای سازمان صدا و سیما، محمد سرافراز رئیس پیشین این سازمان و علی عسگری همچنین لاریجانی سخنرانی کردند.
علی عسگری گفت: صدا و سیما سازمانی مهم با اهمیت راهبردی و حیاتی برای نظام است از طرف دیگر می دانیم که عرصه رقابت رسانه ای در دنیای ارتباطات و رسانه ها و رویارویی اصلی دنیای امروز نه جنگ اسلامی بلکه رویارویی رسانه ها است.
وی با اشاره به دلیری ها و سلحشوری های ملت برتر ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری افزود: پشتیبانی از هنرمندان عرصه رسانه و خلق آثار فاخر و سریال ها از جمله ماموریت های سازمان صدا و سیما برای همیشه است.
علی عسگری افزود: تعامل و همکاری و حمایت از قوای سه گانه، حمایت قاطع از فعالیت های دولت در رسیدن به اهداف نظام، بیان پیشرفت های روز افزون ایران، پرهیز از سیاه نمایی های مرسوم، پرهیز از دو قطبی شدن جامعه، رسیدن به عدالت و پیشرفت و کمک به تبدیل نظام اسلامی به قدرت جهانی از محورهای مورد تاکید رسانه ملی در این دوران خواهد بود.

** پورمحمدی: سرافراز در هماهنگی با مجلس و دولت موفق نبود
علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای سازمان صدا و سیما نیز به عنوان اولین سخنران در این مراسم گفت: سرافراز پدیده بود، علی عسگری هم پدیده است و ضرغامی هم پدیده دیگری بود.
وی افزود: مقام معظم رهبری در حکم خود 14 یا 16 صفت در مورد سرافراز استفاده کردند و البته ایشان هم با استعفای سرافراز موافقت کردند.
پورمحمدی با اشاره به اقدامات سرافراز در دوره هجده ماهه مسوولیت خود افزود: وی کارهای زیادی می خواست انجام دهد که نشد و نتوانست و دلیل این که ناکام ماند این بود که کارهای زیادی را می خواستند انجام دهند ولی در کشور ما ملاحظاتی هم هست که نمی توان چند کار را با هم انجام داد یا ما یاران خوبی نبودیم و عرضه نداشتیم ایشان را یاری کنیم.
معاون سیمای سازمان صدا و سیما ادامه داد: سازمان ما مشکلات زیادی دارد که از بودجه تا اختلاف نظر مدیران شروع شده و نیاز به هماهنگی با نهادها و ارگان های مختلف ختم می شود.
وی با اشاره به دیدار چهارشنبه گذشته معاونان سازمان صدا و سیما با لاریجانی در خصوص مشکلات این سازمان گفت: یکی از نقاط ضعف سرافراز این هست و بود که مسائل و مشکلات را نمی گفتند و رییس مجلس در این دیدار به ما گفتند از این مسائل خبر نداشتند.
پورمحمدی به حضور حسام الدین آشنا در این مراسم اشاره کرد و گفت: همین که آقای آشنا از ردیف سوم به ردیف اول آمدند خیلی مهم است همین نشاندن وی در ردیف سوم روی بودجه ها اثر می گذاشت باید رعایت کنیم و وقتی رعایت نمی کنیم این می شود.
وی در پایان به استعفای سرافراز اشاره کرد و گفت: استعفا کلا کار خوبی نیست زیرا اگر استعفا دهید موافقت می شود بهتر است استعفا ندهید و از مکتب تیپا استفاده کنید.
پورمحمدی همچنین به اقدامات سرافراز برای اصلاح و نظم ساختاری در سازمان صدا و سیما، شفافیت مالی، حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی، شایسته سالاری در مدیریت، تمرکز در تولیدات بهتر کیفی و چابک سازی نیز اشاره کرده وگفت: از طرف خودم و همه معاونان از مجاهدت های خاموش وی تشکر می کنم.
سرافراز نیز که بعد از پورمحمدی پشت میکروفن رفته بود گفت: من نتوانستم از سخنان آقای پورمحمدی بفهمم که تعریف بود یا نقد، بهرحال ایشان واقع گرا هستند و همه مسایل را با هم می گویند.
وی افزود: وقتی در آبان 93 مسئولیت گرفتم سازمان با مشکل عمده کاهش شدید بودجه روبرو بود و همه بخش ها بدهی داشتند؛ از جمله معاونت سیما 200 میلیارد تومان بدهی داشت.
کاهش هزینه ها را در دستور کار قرار دادیم ولی مشکلات به جایی رسید که در شش ماهه دوم 94 تصمیم به درآمدزایی گرفتیم و این مدل برای سازمان نتیجه داد.
سرافراز یادآور شد: قراردادهایی که برای درآمد سازمان بسته شد در مجموع دو هزار و 300 میلیارد تومان است که یکهزار و 350 تومان آن به صورت چک و تا پایان سال قطعی است و با کمک دولت در نهایت سه هزار و 500 میلیارد تومان تا آخر سال درآمد سازمان است که می توان با آن از مشکلات عبور کند.
وی چابک سازی را با سه هدف تبدبل ساختاری اداری به ساختار رسانه ای، کاهش فاصله راس سازمان با بدنه و گردش کار بهتر صف و ستاد از محورهای فعالیت خود در زمان مسئولیتش شمرد و گفت: در نتیجه این اقدام ارتباط افقی در سازمان بهتر و سازمان رسانه ای تر شد.
رییس سابق صداوسیما مخاطب را اصلی ترین موضوع دانست و تصریح کرد: در فضایی که شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و نرم افزار های موبایلی افزایش یافته اند، دغدغه افزایش مخاطب بسیار مهم است و مخاطبان شبکه های مختلف سیما از شبکه 2، شبکه خبر، آی فیلم و نسیم به شدت افزایش یافتند؛ ضمن اینکه شبکه مستند هم به دلیل تبدیل شدن به اچ دی و مستندات فاخر 40 درصد افزایش بیننده داشت.
رییس هیجده ماهه سازمان صداوسیما رعایت جدول پخش برنامه ها، شناساندن آنها در فضای مجازی، اختصاص دو شبکه به کودک و نوجوان، تبدیل چهار شبکه به اچ دی در تهران، نصب فرستنده دیجیتال در تمام مراکز استان ها برای پخش برنامه های شبکه استانی با کیفیت اچ دی و تبدیل شبکه سه به اچ دی (به زودی) ،در ضمن تبدیل کیفیت تصویر از 4، 3 به 16، 9 از دیگر اقدامات این دوره اعلام کرد.
سرافراز همچینن گفت: سایت های اینترنتی سازمان با هویت مشخص و مشابه اما عناوین مختلف به 100 سایت رسید، امکان دریافت برنامه ها در اپلیکیشن های موبایلی فراهم شد و سامانه وی او دی و ای او دی نیز در حال تکمیل است.
وی سرعت و بی طرفی در خبر را از جمله محورهای فعالیت این دوران عنوان کرد و افزود: سعی کردیم به همه جنبه های خبر توجه کنیم و سایت اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از پرطرفدارترین سایت هاست.
سرافراز با این جمله خاتمه داد که سازمان با مسائل مختلف فرهنگی، رسانه ای روبروست که به دلیل منافع و قطب بندی ها ادامه می یابد و مثلا در گذشته در مورد برجام منتقدان و مدافعان آن از صداوسیما انتقاد می کردند. امیدوارم رییس جدید با سابقه کار در این سازمان بتواند از عهده همه مسائل برآیند.
در پایان این مراسم که اجرای آن را نطام اسلامی برعهدا داشت علی عسگری هدایایی را در حضور لاریجانی و رمضان موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان های صداوسما سرافراز تقدیم کرد، لوح تقدیری نیز از سوی معاونان سازمان به وی تقدیم شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: