انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
شماری از نوازنده های ارکسترهای موسیقی ملی و سمفونیک تهران، با همراهی دو رهبر ارکستر، چهارشنبه، 29 اردی بهشت ماه، در سی و سومین جشنوارهٔ موسیقی بهارهٔ شانگهای به روی صحنه می روند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ارکسترها، چهارشنبه، 29 اردی بهشت، هم زمان با روز جهانی میراث فرهنگی، دو رهبر ارکستر ایرانی، یعنی فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان با ارکستری واحد، اجرای برنامه خواهند داشت.
در بخش موسیقی کلاسیک، نصیر حیدریان، استاد موسیقی دانشگاه گراتس، سمفونی شمارهٔ 9 دوژاک را رهبری می کند.
فرهاد فخرالدینی، رهبر ارکستر موسیقی ملّی ایران، نیز در چین، با همان نوازندگان و همان ارکسترِ تحت رهبری حیدریان، 9 قطعهٔ بی کلام را رهبری می کند. از میان این آهنگ ها، دو اثر از فرهاد فخرالدینی است و هفت قطعه از آهنگسازان دیگر، مانند علی اکبر قربانی، شهرام توکلی، کاظم داوودیان و مازیار حیدری.
ارسلان کامکار و حبیب جدیری، سولیست های ویلون این ارکسترِ منتخب و مشترک، خواهند بود. سولیست قطعهٔ «به یاد جوانی» (ساختهٔ فرهاد فخرالدینی)، ارسلان کامکار خواهد بود و تکنواز قطعهٔ «چهارمضراب چهارگاه برای ویلون و ارکستر» (ساختهٔ فرهاد فخرالدینی)، جدیری است.
در این کنسرت منتخب و گزیده ای از اعضای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملّی حضور خواهند داشت که قطعه های سمفونیک و موسیقی ملّی را می نوازند.
معرفی ظرفیت های موسیقی ملّی ایران و نیز موسیقی کلاسیک از هدف های این سفر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: