انتشار: ۰۲:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
حاشیه مراسم هنرمندان پیشکسوت به سوالات خبرنگاران در خصوص مشکلات معیشتی پیشکسوتان، حج تمتع امسال، سرنوشت ارکستر ملی ایران، نقش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های این وزارتخانه پاسخ گفت.
 ارکستر ملی بدون رهبر نمی‌ماند
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درحاشیه مراسم هنرمندان پیشکسوت به سوالات خبرنگاران در خصوص مشکلات معیشتی پیشکسوتان، حج تمتع امسال، سرنوشت ارکستر ملی ایران، نقش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های این وزارتخانه پاسخ گفت.  وی در خصوص سرنوشت ارکستر ملی پس از کناره‌گیری علی رهبری  گفت: علی رهبری شخصیت برجسته‌ای است که در کار خودش آدم ممتازی است و ما در ایران کمتر چنین فردی داریم و به همین دلیل از ایشان دعوت کردیم به ایران بیایند. قرارداد یک‌ساله‌ای هم داشتند که مدت آن تمام شد. منتها قرار ما با ایشان این بود که ضمن حفظ احترام و اعتبارشان در چارچوب نظاماتی که ما داریم عمل کنند.

جنتی ادامه داد: اختلافاتی که پیش آمد قدری به این دلیل بود که ایشان خارج از این چارچوب‌ها اختیاراتی را می‌خواستند که شدنی نبود. بنابراین خودم شخصا دخالت کردم و تلاش کردیم فرمولی پیدا کنیم که هم نظر ایشان تامین شود هم چارچوب و ضوابط ما رعایت شود.

وی افزود: علی رغم اینکه ما دوست داشتیم این همکاری ادامه پیدا کند، دوستان نتوانستند به توافق برسند و با هم کار کنند اما این‌طور نیست که در نبود ایشان ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک ما کسی را نداشته باشد. ما چندین رهبر ارکستر در ایران داریم که افراد برجسته ای هستند و آمادگی هم دارند و از این نظر مشکلی نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: