انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
کپی نعل به نعل از یک برنامه کمدی هندی به نام «شب‌های طنز با کاپیل / Comedy nights with Kapil»

مجموعه کمدی «دورهمی» فعلا یک حرف آنهم سه شنبه

دکور «دورهمی» با ظرفیت بیش از ۳۰۰ تماشاگر توان میزبان از آن جمعیت را دارد که بی‌وقفه دست می‌زنند و حتی اجازه اجرای پیوسته برای مجری را هم نمی‌دهند؛ تشویق‌هایی که مشخص است توسط شخص کنار تماشاگران هدایت و کارگردانی می‌شود و عکس‌العمل‌های طبیعی نیست.
به گزارش تابناک فرهنگی، قسمت دیگری از مجموعه کمدی «دورهمی»روز جمعه 1395/01/06 روی آنتن رفت.
ازاینکه مجموعه کمدی که به کارگردانی مهراب قاسم‌خوانی و با محوریت مهران مدیری در تلویزیون کشورمان درحال پخش شدن است، یک کپی نعل به نعل از یک برنامه کمدی هندی  به نام  «شب‌های طنز با کاپیل / Comedy nights with Kapil» است را کاری نداریم. پاسخ آنرا مدیران وبرنامه سازان صدا وسیما باید بدهند.

ولی درباره محتوای برنامه که تاکنون قسمتهایی از آن پخش شده است سخن بسیار است.

مهران مدیری پس از یک دوره سخت، این بار با اثری در تلویزیون حضور یافت که کارگردانش نبود و کارگردانی این اثر بر عهده مهراب قاسم خوانی بود؛ اما مدیری محوریت این برنامه را بر عهده دارد و در واقع قرار است این برنامه پیشرویِ میدان در کمدی «دورهمی» باشد؛ کمدی که تصور می‌شد یک برنامه ترکیبی خلاقانه باشد، که درقسمتهای پخش شده ویژگی خاصی دیده نشده است هرچند که فعلا برای قضاوت کردن خیلی زود است.

دردراین برنامه تلویزیونی علاوه بر نقش آفرینی مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر و امیرمهدی ژوله حضور یافته‌اند، ولی ضعف دیالوگ‌ها و عدم به هم پیوستگی مناسب در چند برنامه نخست «دورهمی» نتوانست نظر تماشاگر را در چند برنامه نخست تأمین کند و مهم‌ترین نقطه قوت آن چیدمان و دکور متفاوت آن می باشد.

دکور «دورهمی»  با ظرفیت بیش از ۳۰۰ تماشاگر توان میزبان از آن جمعیت را دارد که بی‌وقفه دست می‌زنند و حتی اجازه اجرای پیوسته برای مجری را هم نمی‌دهند؛ تشویق‌هایی که مشخص است توسط شخص کنار تماشاگران هدایت و کارگردانی می‌شود و عکس‌العمل‌های طبیعی نیست.

مدیری با همان ایده‌هایی که در «شوخی کردم» به اندازه کافی دستمالی شده بود و به بعضی از عادتهای ایرانی با لحن کمدی طعنه می‌زد، دوباره در این برنامه ظاهر می‌شود و البته علاوه بر این، برای آنکه حق مطلب در کپی بردازی از برنامه هندی ادا شده باشد، مهمان‌هایی حضور می‌یابد و تله تئاترها و موسیقی‌هایی اجرا می‌شود.

البته بعضی ازصحنه های آنبیننده را یاد برنامه های نمایشی روحوضی می اندازد.

واینکه درحین اجرای برنامه تاکید میشود عده ای سه شنبه ها میروند شمال وشلوارک میپوشندو ...ودرنهایت جوجه میخورند..( بانوشابه)...کنایه ازچی میتواند باشد.

عصرهای سه شنبه وشب چهرشنبه معمولا مردم ما کجا می روند وچه میکنند.

ادعا نمیکنیم نویسنده یامجری آن برنامه عمدا روزی را انتخاب کرده اند که برای جمعیتی عصر سه شنبه وشب چهارشنبه ارزشمند است. ولی قطعا میتوان گفت درانتخاب آن بی سیلیقگی انجام داده اند.

ودرموارد دیگر هم حرف بسیار است مثل گرفتن اعتراف ازمهمان و....فعلا به همین اختصار پسنده میکنیم. امیدواریم سیستمهای نظارتی برای چنین برنامه هایی که قبلا ضبط میشود توجه لازم را داشته باشند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: