انتشار: ۰۰:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
طی روزهای گذشته و در جریان برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برخی تهیه کنندگان و مدیران فستیوال های کشورهای دیگر به ایران آمدند و برنامه هایی نیز برای آنها در موزه موسیقی ترتیب داده شد؛ اما نکته عجیب اینجاست که دست اندرکاران جشنواره تحت هیچ شرایطی حاضر نشدند خبرنگاران در این بخش از جشنواره حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، در مراسم رونمایی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در 27 آذر امسال، خبری مبنی بر «حضور تعدادی از هنرمندان، تهیه کنندگان موسیقی و مدیران فستیوال های موسیقی دنیا» منتشر شد که قرار بود «با مشاهده‌ برنامه‌های حاضر در جشنواره و همچنین اجرای هنرمندانی که در جدول جشنواره امسال حضور ندارند، تعدادی از آنها را برای اجرا در فستیوال‌های مهم دنیا گزینش کنند».

این مطلبی بود که بعدها نیز در قالب یک خبر مستقل از سوی روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر منتشر شد و از همان زمان اهالی رسانه ها برای پوشش خبری این بخش برنامه ریزی هایی را انجام دادند تا گزارشی را از اتفاقات آن تهیه کنند.

با وجود تلاش ها و پیگیری های مستمر خبرنگاران برای پوشش این اجرا که روز چهارشنبه 28 بهمن در موزه موسیقی برگزار شد اما مسئولان سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر تحت هیچ شرایطی زیر بار نرفتند که رسانه ای در این بخش حضور داشته باشد. 

همین اصرار عجیب مسئولان جشنواره برای دور نگاه داشتن رسانه ها از اجرای روز چهارشنبه سئوالات بسیاری را برای رسانه ها به وجود آورده است. 

مدیران فستیوال های کشورهای مختلف در جشنواره های دیگری مانند جشنواره تئاتر فجر نیز به ایران آمده اند و هرگز رسانه ها شاهد چنین رفتارهای سئوال بر انگیزی از مسئولان نبوده اند اما این رفتار در جشنواره موسیقی فجر روی می دهد. در یک جشنواره موسیقی دولتی چه اتفاقی قرار است بیافتد که به مصلحت نیست رسانه ها در آن حضور داشته باشند؟ 

این رفتار دست اندرکاران جشنواره نه تنها غیر حرفه ای و سئوال بر انگیز محسوب می شود که به نوعی اهانت به جامعه خبری نیز به حساب می آید.

این عدم صداقت با اهالی رسانه پیش از این نیز در رفتار مسئولان جشنواره بارها مشاهده شده که آخرینش به راه انداختن بازی«کنسل کردن کنسرت کاوه یغمایی توسط خود این هنرمند» است. این بی احترامی به افکار عمومی و رسانه ها و شعور جامعه موسیقی گویی قرار نیست پایانی داشته باشد.

در این اجرای خصوصی که هیچ خبرنگاری هم در آن حضور نداشته طبق خبری که ساعتی قبل از طریق روابط عمومی جشنواره منتشر شده ظاهرا «"گروه موسیقی وصال عرب‌زاده"، "گروه چهارگاه به سرپرستی احسان ذبیحی‌فر"، "سعید نایب‌محمدی و حمید قنبری و مهدی امامی"، "گروه تعزیه‌ی حسن عبدی" ، "شروین مهاجر و ذکریا یوسفی" و "بابک غسالی و ذکریا یوسفی" در راستای تبادلات هنری و دیپلماسی فرهنگی به اجرای برنامه برای مدیران فستیوال‌های معتبر اروپایی و آسیایی پرداخته اند.»

اینکه این گروه ها و هنرمندان موسیقی بر چه اساسی و توسط چه کسانی انتخاب شده اند بماند؛ اما واقعا تنها به خاطر اجرای این هنرمندان تاکید ویژه شده هیچ رسانه ای در اجرای موزه موسیقی نباید حضور داشته باشد؟ 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: