انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
طی روزهای گذشته خبرهایی درباره توافق های صورت گرفته برای مدیریت 5 ساله حمیدرضا نوربخش در جشنواره موسیقی فجر در محافل موسیقی زمزمه می شود که نوربخش وجود چنین مسئله ای را تکذیب کرد.
حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر درباره آرشیو و سایت جشنواره موسیقی فجر که الان در دسترس نیست به خبرنگار موسیقی تابناک گفت: سایت جشنواره یکسری نواقص داشت. همچنین آرشیو 30 ساله جشنواره که در این سایت بود یکسری نکات نا مفهوم داشت و ما آن نواقص را برطرف کردیم و در قالب یک پکیج خوب که قابل دسترسی بهتر باشد و گزینه های بهتری داشته باشد ارائه خواهیم کرد؛ البته تمام اطلاعات قبلی موجود است و شنبه سایت اصلی جشنواره موسیقی فجر رونمایی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود سایت قبل از آئین گشایش جشنواره موسیقی فجر رونمایی می شد،گفت: بله حق باشماست؛البته یک پروسه ای به همین منظور کار کردیم ولی نتوانستیم سایت را قبل از نشست خبری رونمایی کنیم.

حمیدرضا نوربخش در بخش دیگری از صحبت های خود درباره طراحی جشنواره و اینکه آیا قرار است این تغییرات در دوره های بعدی نیز ادامه دارد باشد، خاطرنشان کرد: هم معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی فجر به این نتیجه رسیده اند که باید طرحی نو برای بقا و تاثیر گذاری جشنواری موسیقی فجر در اندازند. با این حال حتما در دوره های بعدی هم شاهد تغییرات دیگری هستیم.

طی یک ماه اخیر خبرهای مختلفی درباره توافق صورت گرفته میان مسئولان ارشاد و حمیدرضا نوربخش برای مدیریت 5 ساله او در جشنواره موسیقی فجر در محافل موسیقی به گوش می رسد که نوربخش در این باره گفت: من اصلا از چنین موضوعی خبر ندارم و می گویم این خبر صحت ندارد.

بر اساس اعلام نوربخش در نشست خبری جشنواره، قرار است برخی مدیران جشنواره های دیگر و اسپانسرهای خارجی در یک برنامه شاهد اجرای گروه های ایرانی باشند. نوربخش درباره اینکه چه گروه هایی برای اجرای مدیران و اسپانسرهای خارجی انتخاب شده اند و ملاک این انتخاب چیست، گفت: بخشی از گروه های نسل دیگر، برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در سه دوره اخیر جشنواره و همچنین برخی از گروه هایی که برای آنها اجرایی در جشنواره موسیقی فجر تدارک دیده نشده در این اجرای ویژه حضور دارند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • ناشناس از ترس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
حرف زدن و شعار دادن برای تحت تاثیر قرار دادن عوام و مدیران بالاسری کار آسانی است و متاسفانه یکی از راهکارهای مدیریتی امروز ما و افسوس که هنرمندانی چون جناب نوربخش هم به محض انتصاب به مقام مدیریتی رفتاری این‌چنین از خود بروز می‌دهند. از روز اول مدیریت ایشان به سمت مدیریت جشنواره عنوان جشنواره حرفه‌ای مطرح شد اما هیچوقت توضیح داده نشد که جشنواره حرفه‌ای مورد نظر چیست و با چه مقیاسی حرفه‌ای نامیده می‌شود؟ هیچوقت گفته نشد که چگونه می‌شود به جشنواره‌ای که هنوز هدف و چارچوبهایش مشخص نیست و با تغییر مدیر می‌تواند همه چیزش عوض شود حرفه‌ای گفت؟ یا در کدام جشنواره حرفه‌ای 5-6 ماه قبل مدیرش تعیین، دبیرش فرمایشی و پس از آن کلیه سیاست‌ها و رویکردهایش دگرگون می‌شود؟ در روزگاری که حتی موسسات رفع موهای زاید بدن قبل از فعالیت برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خود برنامه ریزی میکنند، چگونه است که جشنواره بین‌المللی حرفه‌ای ما سایت ندارد؟ و....
در مورد سایت عنوان کرده‌اند پروسه‌ای را طی کرده‌اند و نشده، تا جاییکه من مطلع هستم گردانندگان جشنواره تنها 3-4 روز پیش از روز رونمایی اطلاعات دسترسی به سایت را از مسوولین قبلی دریافت کرده‌اند، البته شاید این زمان کوتاه هم بواسطه همان توهم حرفه‌ای بودن تیم بوده که می‌توانسته در کوتاه ترین مدت سایتی در شان یک جشنواره بین المللی تدارک ببیند! بگذریم که کاربرد سایت به زمان برگزاری نباید محدود شود.
بگذریم از اینکه نحوه سخنان ایشان در رونمایی و جلسه مطبوعاتی و با قطعیت حرف زدن در مورد دوره‌های آتی بوده که سبب شده چنین احتمالاتی در باره مدیریت طولانی مدت ایجاد شود. اما در مورد دعوت از مدیران جشنواره‌ها در کنار اینکه وقتی ساختار جشنواره اینگونه طراحی می‌شود و اکثر گروه‌های جوان حذف می‌شوند، اصلا چرا باید اینچنین برنامه‌ریزی‌ای حتما در قالب جشنواره فجر باشد مساله مهم که ایشان در پاسخ از آن طفره رفته‌اند اینست که برای کارهایی که بودجه برای آن اختصاص یافته و به قولی از جیب بیت المال است چرا باید گروه‌هایی خاص که تا این لحظه نامی از آنها برده نشده بدون اعلام هیچ چارچوب یا فراخوانی انتخاب شوند حالا از هر جایی؟ مهم این گروه و یا آن گروه نیست بلکه مهم شیوه کار است که می‌تواند سوالات و شبهات زیادی را در جهت دار بودن عملکرد جشنواره در جهت منافع جناحی و شخصی به وجود آورد در صورتی که علی‌الاصول جشنواره فجر می‌بایست اتفاقی ملی باشد که همه اهالی موسیقی کشور امکان مساوی و بسته به توانایی‌هایشان در آن داشته باشند.