انتشار: ۰۶:۲۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
با اعلام نامزدهای جوایز «ادی» ۲۰۱۶، اسامی رقبای دریافت جایزه تدوینگران سینمای آمریکا روشن شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از هالیوود ریپورتر، تدوینگران سینمای آمریکا  (ACE)با اعلام اسامی نامزدهای امسال، دور شصت و ششم جایزه «ادی» را رقم زدند.

این انجمن فیلم‌های «جنگ‌ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود»، «مد مکس: جاده خشم»، «مریخی»، « بازگشته» و «سیکاریو» را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه سال ۲۰۱۶ برای بهترین تدوین فیلم درام اعلام کرد.

این اولین جایزه‌ از سوی گروهی از صنعت سینمای آمریکاست که فیلم «جنگ ستارگان» ساخته جی.جی.آبرامز در میان نامزدهای آن جای گرفته است.

کمپانی دیزنی پیش از اکران فیلم که در نیمه دسامبر صورت گرفت، این فیلم را به صورت خصوصی برای گروهی از متخصصان صنعت سینما از جمله انجمن بازیگران و تدوینگران نمایش داد.

این در حالی است که «کانون توجه» بزرگ‌ترین غایب بخش درام بود.

در بخش کمدی نیز «آنت‌من» یا «مرد مورچه‌ای» از مارول در کنار فیلم «کمبود بزرگ» ساخته آدام مک کی درباره بحران بزرگ اقتصادی، «جوی» و «من و ارل و دختر در حال مرگ» فیلم برنده جایزه ساندنس و نیز فیلم « Trainwreck» ساخته ایمی شومر انتخاب شده‌اند.

در دهه اخیر حداقل، معمولا فیلمی که برنده جایزه تدوینگران شده، جایزه اسکار را نیز به خانه برده است. سال پیش «بردمن» از معدود فیلم‌هایی بود که اسکار تدوین را برد، بدون این که جایزه ادی را دریافت کرده باشد.

در بخش انیمیشن «آنومالیسیا»، «درون بیرون»، «دایناسور خوب» نامزد شده‌اند و در بخش مستند نیز «ایمی»، «کوبین»، «روشن شدن: ساینتولوژی و زندان باور»، «نام مرا ملاله گذاشت» و «گروه متلاشی» نامزد این جایزه هستند.

در بخش تلویزیونی نیز اپیزودهایی از «ویب»، «فارگو»، «مد من» و « Knick» ساخته استیون سودربرگ از جمله نامزدها هستند.

مراسم اهدای جوایز سالانه «ادی»، ۲۹ ژانویه در هتل بورلی هیلتون برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: