انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: خانه میرآخورلی با هدف ثبت در فهرست آثار ملی ایران به اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اهداء شد.


به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، «یدالله یحیی‌پور» بیان کرد: خانه با ارزش میرآخورلی به شماره پلاک ثبتی 25/53 اصلی و به مساحت دو هزار و 585 متر مربع توسط «نجف‌قلی میرآخورلی» مالک این خانه به اداره‌کل میراث فرهنگی استان سمنان اهداء شد.

او ادامه داد: این خانه از جمله خانه‌های با ارزش روستای محمودآباد کرده است که سند مالکیت آن به نام اداره‌کل میراث فرهنگی انتقال داده شد.

یحیی‌پور افزود: ثبت خانه با ارزش میرآخورلی و واگذاری آن (با کاربری تعیین شده)به اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا ایجاد موزه روستائی از برنامه‌های در دست اجرای اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای ثبت و تغییر کاربری این خانه تاریخی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار نیز گفت: قدمت این خانه تاریخی به دوره پهلوی اول برمی‌گردد.

«مهوش کمالی» با بیان اینکه این خانه دارای تزئینات فراوان آجری در نما است، افزود: این خانه دارای هشت اتاق، انباری و چهار دالان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار با تاکید بر اینکه این خانه قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارد، گفت: پرونده ثبت این خانه در اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان آماده شده است. /ایسنا


خانه تاریخی میرآخورلی گرمسار اهدا شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: