انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت برای واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی، 70 بنا از سوی صندوق احیا در 23 استان به مزایده گذاشته می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ، محمدرضا پوینده افزود: صندوق احیا، 70 بنا را از طریق مزایده عمومی دو مرحله ای به صورت قرارداد سرمایه گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره برداری، واگذار می کند.
وی اضافه کرد: برآورد میزان سرمایه گذاری برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی یاد شده، 500 میلیارد ریال و میانگین مدت قراردادها 12 سال است، همچنین کاربری های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به منظور بهره برداری برای 70 بنای یاد شده تعیین شده است.
پوینده خاطرنشان کرد: تعداد بناهای آماده واگذاری در استان های سمنان 7 بنا، یزد 7، اردبیل6، اصفهان 5، مرکزی 5، چهارمحال و بختیاری 5، قزوین 5، خوزستان 4، کهگیلویه و بویر احمد 4، مازندران 3، کردستان 4، کرمان 2، گلستان 2، کرمانشاه 2 و بوشهر 2 بنا و در چند استان دیگر به مزایده گذاشته شده است که در دو مرحله واگذار می شوند.
به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، در مرحله اول برگزاری مزایده 30 بنا و در مرحله دوم که در فاصله زمانی دو هفته با مرحله اول برگزار می شود، 40 بنای دیگر نیز واگذار می شوند.


70 بنای تاریخی در قالب مزایده واگذار می شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: