انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
آغاز فصل زمستان در شهر تهران با اجرای 83 نمایش صحنه ای در تالار مختلف همراه شده که برا گروه های مختلف سنی آماده شده اند.


به گزارش تابناک فرهنگی ؛ آغاز فصل زمستان در شهر تهران با اجرای 83 نمایش صحنه ای در تالار مختلف همراه شده که 65 نمایش ویژه بزرگسال و 12 نمایش برای گروه سنی کودک و نوجوان(2 نمایش کودک و نوجوان – 9 نمایش کودک – 1 نمایش نوجوان) آماده شده اند.
 
طبق جدول اجراهای صحنه ای در روز 5 دی ماه 94 تنها یک نمایش برای گروه سنی نوجوان اعلام شده که با عنوان نمایش عروسکی «کدو زری» نوشته مرضیه برومند و گیتی مرتضوی با کارگردانی محمد اعلمی در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه است.
 
نمایش های ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان نیز 2 نمایش هستند که در تالار هنر روی صحنه هستند. نمایش "شهر بی گدا" نوشته حسن دولت آبادی با کارگردانی نرگس اصغری و "پسر نیل" نوشته گیتا داودی و کارگردانی ناصر آویژه در ساعت های 17.30 و 19 این تالار روی صحنه هستند.
 
برای گروه سنی کودک نیز 9 نمایش روی صحنه است. نمایش "بچه زرنگش خوبه (من آیدارو نمی فروشم)" نوشته علی اکبر پوررسول با کارگردانی مجید علم بیگی درساعت 17فرهنگسرای نیاوران- تالار گوشه و نمایش "جعبه سحرآمیز" نوشته . کارگردانی مهرداد قرآن کیش در سه نوبت 9 ، 10.30 و 15 تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می شوند.
 
نمایش "ژنرال ها" نوشته و کارگردانی امیر مشهدی عباس صبح ها ویژه مدارس و بعد از ظهر ها در ساعت 18 برای تماشاگران تالار بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است.
 
"پسر عمو پلنگ" عنوان نمایشی از مهدی رحیمی سده است که 9 صبح ویژه مدارس روی صحنه سالن شهید واعظی (پرواز)است و در فرهنگسرای ابن سینا نیز نمایش "ببر کم عقل" کارعاتکه حسینی در ساعت های 9، 10 و 16 اجرا می شود.
 
"فلفل نبین چه ریزه" نمایش دیگری برای کودکان است که کارگردانی آن را علیرضا جعفری مرام انجام داده و علاوه بر اجراهای صبح برای مدارس در ساعت 17.30 میزبان مخاطبان خواهد بود.
 
نمایش "مبارک کجاست؟" نوشته و کارگردانی محمود تیموری نیز صبح ها در دو نوبت 9 و 10 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه است. نمایش "جک و لوبیای سحرآمیز" نوشته و کارگردانی حسین چراغی نیز در فرهنگسرای بهمن روی صحنه است و صبح ها برای مدارس اجرا می شود.
 
در فرهنگسرای فردوس نیز نمایش "کفاش و بچه هایش" با کارگردانی محمد نجفی در سه نوبت 9 ، 10 و 11 روی صحنه است و نمایش "پنیرک" نوشته ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی در ساعت 17 خانه فرهنگ نور اجرا می شود.
 
"آرزوی سنجاب کوچولو" نوشته و کارگردانی مسعود پورجمشید ساعت 18 فرهنگسرای گلستان و "خرمشیر" نوشته جواد ذوالفقاری و شادی پورمهدی با کارگردانی مجتبی خمسه نیز در ساعت 17 سرای محله سعادت آباد اجرا می شوند.
 
"دشت بزرگ مال کیه" عنوان نمایشی به قلم حسن دولت آبادی است که با کارگردانی امیر قاسمی صبح ها درسرای محله شهرک آزمایش میزبان تماشاگران کودک است و نمایش عروسکی "خاله سوسکه" نوشته و کارگردانی مجتبی مهدی نیز در سه نوبت 16 ، 17 و 18  پردیس سینمایی کوروش روی صحنه است.
 
"دعوت سوم" نام نمایشی نوشته و کارگردانی ایرج نریمانی است که صبح ها در سینما تئاتر فجر برای مدارس اجرا می شود.
 
از سالن های حرفه ای تا محلات تهران
 
تالار های حرفه ای ، تماشاخانه های خصوصی و سالن های فرهنگسراهای شهر تهران در دی ماه میزبان اجرای 65 نمایش صحنه ای هستند که برای سلایق مختلف مخاطبان تولید شده اند. در تالار وحدت "خاطرات و کابوسهای یک جامه دار از زندگی و قتل میرزاتقی خان" نوشته و کارگردانی علی رفیعی ساعت 18 هر روز روی صحنه است. اجرای این نمایش تا 30 دی ماه ادامه دارد. نمایش "ترور " نوشته و کارگردانی حمید رضا نعیمی نیز که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود تا پایان دی ماه ساعت 18 میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.
 
در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش "بوقلمون" نوشته و کارگردانی خیراله تقیانی پور در ساعت 19.30 اجرا می شود. این نمایش تا 25 دی اجرا خواهد داشت.
 
نمایش "بهمن" نوشته و کارگردانی افروز فروزند نیز در ساعت 19 تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تا 25 دی ماه اجرا می شود.
 
در تماشاخانه سنگلج نیز دو نمایش " اندر حکایت بلدیه اصفهان" نوشته اردشیر صالح پور با کارگردانی عظیم موسوی در ساعت 18.30 و "کابوس های مرد مشکوک" نوشته محمد حسین ناصربخت با کارگردانی عظیم موسوی در ساعت 20 تا 27 آذر ماه روی صحنه هستند.
 
خانه نمایش اداره تولیدات تئاتر نیز شاهد اجرای "حرف بزن مده آ" کار مهدی شیخوند در ساعت 19 است.
 
تالار حافظ این روزها شاهد اجرای دو نمایش "در بار انداز" کارامیرکاوه آهنین جان ساعت 18.30 ، "مونس" کار مهرداد کورش نیا ساعت 20.30 است در حالی که نمایش "این آب آشامیدنی نیست" نوشته وودی آلن و کارگردانی بنی اردلان برای اجرا از 14 دی ماه در این سالن آماده می شود.
 
کارگاه دکور بنیاد رودکی از 5 دی میزبان اجرای "کابوس دلقک" نوشته و کارگردانی مهدی موسی خانیدر ساعت 19.30 می شود.
 
در شمال تهران و در فرهنگسرای نیاوران دو نمایش روی صحنه هستند. "تولدت مبارک پیمان" به کارگردانی شایان افکاری 6 دی به کار خود در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران پایان می دهد اما نمایش "خانه عروسک" نوشته مجید رحیمی جعفری و کارگردانی جواد مولانیا تا 2 بهمن در تالار خلیج فارس این فرهنگسرای روی صحنه خواهد بود.
 
نمایش "خیمه شب بازی یک نوکر و دو ارباب" کارنسیم یاقوتی ساعت 17 سالن کوچک تالار محراب و "چله زری و عمو چله جون" نوشته و کار جواد انصافی و "فاوست به روایت شرق" نوشته مریم رها سرشت با کارگردانی مریم میرعابدی و مریم رهاسرشت  تالار اصلی این مجموعه روی صحنه هستند.
 
در نمایشخانه ایرانشهر نمایش "قرار" نوشته و کارگردانی مهرداد کوروش نیاساعت 19.30 در سالن ناظرزاده کرمانی نمایشخانه ایرانشهر و نمایش "شب آوازهایش را می خواند" نوشته یون فوسه و کارگردانی رضا گوران در ساعت 20 سالن سمندریان این نمایشخانه روی صحنه هستند.
 
سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز این روزها به اجرای دو نمایش "دشمن بچه های شهر" کارسامی صالحی ثابت         و "مضرات رام نکردن زن سرکش " کار افسانه زمانی اختصاص دارد که در نوبت های 15.15 و 18 اجرا می شوند.
 
تالار ناصر خسرو شاهد اجرای "اعوجاج" به کارگردانی بهزاد غلامی و تالار شمس موسسه فارسی زبانان میزبان اجرای "سه گانه پاریسی" کار ایوب آقاخانی هستند.
 
"جنوب از شمال غربی" نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی مهدی نعمتی درخانه موزه استاد انتظامی و"بار" کار گلاره ریحانی در خانه نمایش دا روی صحنه اند و نمایش "گوجه برزیلی" کار محمد مطهری پور از 13 دی ماه در خانه نمایش دا اجرای خود را آغاز می کند.
 
تماشاخانه باران نیز که شب گذشته آخرین اجرای "تهران بی تو"  کار احمد کچه چیان را پشت سر گذاشت تا 8 دی ماه شاهد اجرای "جوجه تیغی" کاربهرام افشاری است. نمایش "حکایت فین به روایت جن جین" کار ابوالفضل حاجی علیخانی نیز تا اول بهمن به اجرای خود در این سالن ادامه می دهد.
 
تماشاخانه ارغنون این روزها سه نمایش روی صحنه دارد. "مردان بیوه" نوشته داریوفو به کارگردانی ولی زارع ، "اژدهاک" نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی مهدی پورخیاط و "مهمانسرای دو دنیا" نوشته اریک امانوئل اشمیت با کارگردانی امیررضا سپهری
 
"ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی" نوشته برتولت برشت با کارگردانی میکائیل شهرستانی از اول دی ماه در تماشاخانه ایران روی صحنه است و تماشاخانه بازیگاه نیز به اجرای " 4سال پیش ساعت 11شب" نوشته محمدعلی سلیمانتاش و کارگردانی داود نامور اختصاص دارد.
 
تماشاخانه دراما که در حال حاضر دونمایش "دردسر بزرگ آقای مدیر " نوشته امیرحسین پناهی فرو کارگردانی فرشید ناصری و"پهلوان کچل و اژدها" نوشته داوود فتحعلیبیگی را با کارگردانی علی اتشانی روی صحنه دارد از 10 دی میزبان اجرای نمایش "خاکستر به خاکستر" نوشته هارولد پینترو کارگردانی حمید رحیمی خواهد بود.
 
تماشاخانه سرو نیز تا 8 دی شاهد اجرای "جان گز" نوشته هاله مشتاقی نیا و کارگردانی نیما دهقان است.
 
اما تماشاخانه سه نقطه 4 نمایش را روی صحنه دارد. "ازدواج های مرده" نوشته سرنچ تودوروویچ و کارگردانی امیرحسین گلشنی، "بیا باهم حرف بزنیم" کار سلیم باشکوه، "باغ وحش شیشه ای" نوشته تنسی ویلیامز و کارگردانی سید علی اصغر حسینی در سالن خسرو شکیبایی و "کمدی اکتشافات" نوشته امید طاهری و کارگردانی یاسر عباداللهی در سالن رکن الدین خسروی.
 
"مخمصه در پالرمو" کار سیدعلی میری و "اطلسی های لگدمال شده" نوشته تنسی ویلیامز با کارگردانی مازیار قلمی در تماشاخانه فانوس روی صحنه هستند.
 
"اتاق ورونیکا" نوشته ایرا لوین با کارگردانی رضا ثروتی نیز درتماشاخانه مسعودیه (عمارت مسعودیه)اجرا می شود.
 
تماشاخانه مشایخی نیز که در حال حاضر شاهد اجرای دو نمایش "قایقانع" نوشته محمدرضا سجادیان به کارگردانی بهادر آذری و "آوریل 1912" کار رامین معصومیان و فرید قادرپناه است برای اجرای "خانه ما" کار سمن قناد آماده می شود.
 
"مضحکه غول چراغ جادو" کار مهدی ملکی در مرکز آفرینش منشور هنر (سالن استاد فنی زاده) روی صحنه است و پس از آن نمایش "تب" کار علیرضا زرگوشیان اجرای خود را در این مرکز آغاز خواهد کرد.
 
"قطار ساعت هفت و چهل و پنج" کار مرجان پورغلامحسین نیز 26 دی ماه درمؤسسه فرهنگی هنری موج نو اجرا خواهد شد. این موسسه در حال حاضر به اجرای "گوشت" نوشته امیر احمدی آریان و کارگردانی محمدرضا نجفی  و " مونولوگ آپارت – مان" کار کیوان سررشته اختصاص دارد.
 
"یک اتفاق ساده" نوشته امیر طالع پور با کارگردانی سجاد دیرمینا از 8 آذر درمؤسسه فرهنگی هنری همای سعادت روی صحنه می رود. "سکته مصلحتی" نیز عنوان نمایشی از بهزاد محمدی است که در اریکه ایرانیان روی صحنه است. "پرسشنامه ابراهیم مکی" کار رضا علوی نیز در فرهنگسرای ارسباران در حال اجراست.
 
فرهنگسرای بهمن نیز تا پایان این ماه شاهد اجرای "اروندخون" به کارگردانی کورش زارعی خواهد بود. سرای محله ایوانک هم نمایش "اینم یه جورشه" کار اصغر سمیعی را روی صحنه دارد. سرای محله فردوس نیز نمایشی با عنوان "تیتیش مامانی" کارعبداله حسینی را در روزهای پنجشنبه و جمعه میزبانی می کند. "آی دختر کابلی (بوی ادکلنم نرفته؟!)" کار رضا پاپی درپردیس سینمایی قلهک و "من فقط عاشق اینم" نوشته احسان کریمی با کارگردانی علیرضا غنچی پنجشنبه و جمعه ها در پردیس کوروش اجرا می شوند.
 
"طرز تهیه شوهر" عنوان نمایشی از محمدرضا الوند است که در سالن فردوسی- خانه اندیشمندان علوم انسانی اجرا می شود.مجموعه فرهنگی و هنری تهران(سینما تهران) نیز اجرای نمایشی از امیر اسماعیلی با عنوان "وایستا دنیا" را روی صحنه دارد.
 
در سینما حافظ نمایش "مرحوم دو شلواره" نوشته الهه نیکو با کارگردانی حسین ریاحی و در سینما ماندانا نمایش "اون خدا بیامرز" نوشته امید و حامد مصباحی با کارگردانی حسین مختاری  و در سینما میلاد نیز "مطب دکتر خشی" کار زهرا ملایری روی صحنه هستند./خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: