انتشار: ۲۳:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
«اولیویا ویلیامز» بازیگر انگلیسی به عنوان یکی از پنج داور جایزه ادبی «من بوکر» در سال 2016 انتخاب شد.
 به گزارش تابناک فرهنگی، «اولیویا ویلیامز» که در فیلم‌هایی چون «حس ششم»، «داستان شوالیه»، «سایه‌نویس»، «هانا» و «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» ایفای نقش کرده است در کنار «ویدیو هارسنت»، «عبدالرزاق گورنا» و «جان دی» از اعضای هیئت داوران جایزه «من بوکر» 2016 به ریاست «آماندا فورمن» تاریخ‌دان سرشناس هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، «فورمن» رئیس هیات داوران دوره آتی جایزه «من بوکر» گفت: "زمان بسیار محدودی پیش رو داریم. این جایزه ادبی در طول 50 سال گذشته نقش ویژه‌ای در فرهنگ معاصر ایفا کرده است و از لحاظ فشاری که به داوران وارد می‌کند نیز رویدادی منحصر به فرد است.

جایزه ادبی «من بوکر» که سال آینده چهل و هشتمین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کند به بهترین رمان بلند منتشرشده در انگلستان که بین اول اکتبر 2015 تا سی‌ام دسامبر 2016 به چاپ رسیده باشد اعطا می‌شود. در این میان اعضای هیات داوران باید بیش از 100 رمان ارائه‌شده به این رویداد ادبی از سوی ناشران انگلیسی و بین‌المللی را مطالعه کنند.

فهرست اولیه نامزدهای جوایز «بوکر» شامل 12 یا 13 رمان در ماه جولای 2016 اعلام می‌شود و شش نامزد نهایی در ماه سپتامبر و رمان برنده نیز در اکتبر سال آینده میلادی مشخص می‌شود.

سال گذشته «مارلون جیمز» نویسنده 44 ساله جامائیکائی برای نگارش رمان «تاریخچه کوتاه هفت قتل» موفق به کسب جایزه «من بوکر» شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: