انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : برای ایجاد مراکز جدید آموزشی هیچ گونه مجوزی صادر نخواهد شد و این مهم را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به خبرنگاران اظهار کرد: مجوز رشته ها نیز کنترل شده صادر خواهد شد، به گونه ای که عرضه محور نباشد و تقاضا محور باشد.
وی با اشاره به تذاکرات بسیار مهم رهبرمعظم انقلاب به مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تذکرات معظم له از بعد مسائل اخلاقی، فرهنگی و بحث علمی دانشگاهها بود.
شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب هفت تذکر مهم را در بعد علمی بیان فرمودند که تمامی آنها درخور تامل است که یکی از آنها تاکید بر کیفیت بود.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شاخص اصلی این وزارتخانه در نظام آموزش عالی، کیفیت است و اگر ما بتوانیم کیفیت را به صورت نسبی هم در زیر نظام آموزشی شامل دولتی، غیردولتی، آزاد و مراکز دانشگاهی حفظ کنیم، یگ گام رو به جلو برداشته ایم.
وی از اجرای طرح آمایش در وزارت علوم خبر داد و تصریح کرد: طرح آمایش یکی از مباحث بسیار مهمی است که در طول 30 سال گذشته همواره در آموزش عالی مطرح بوده و معتقدم در هیچکدام از دولت های قبلی به هر دلیل به آن پرداخته نشده است.
وی تاکید کرد: این طرح در دولت تدبیر و امید تدوین شده و بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و برای تصویب به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شده است.
شریعتی نیاسر از طرح آمایش به عنوان مهمترین طرحی نام برد که به منظور اعتلای بیشتر آموزش عالی تهیه و تدوین شده است.
به گفته وی، تصویب این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن آنکه بسترسازی و زیرساخت های حقوقی را فراهم می سازد، تصویر آینده نظام آموزشی کشور را نیز بهتر روشن خواهد کرد.
وی یادآور شد: در کشور ایران به علت وجود مغزهای متفکر و دانا، مشکل قانونگذاری و تدوین آیین نامه وجود ندارد، بلکه مشکل در اجرا و مدیریت قانون است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در ایران حتی به لحاظ منابع مالی در کشور مشکل وجود ندارد، بلکه مشکل در مدیریت بر منابع مالی است و در مسائل آموزشی ما نیز معضل کار بر مدیریت آموزش عالی است.
وی افزود: طرح آمایش نیز در راستای کمک به مدیریت ها در بخش های مختلف آموزش عالی است تا بتواند در مسیری حرکت کند که مدیران و مسئولان با وظیفه ای که برعهده دارند، بیگانه نباشند.
شریعتی نیاسر، ماموریت گرا کردن آموزش ها، ساماندهی مراکز و موسسات آموزشی نه تعطیلی آنها، یکپارچه سازی در نظام پذیرش دانشجو و هدفمند کردن رابطه اشتغال و تحصیل را از جمله اهداف اجرای طرح آمایش بیان کرد.
معاون وزیر علوم در سفر به کاشان ضمن دیدار و گفت وگو با استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: