انتشار: ۰۴:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
مصاحبه آتشین نماینده مردم آذربایجان درباره ی توهین برنامه فیتیله به آذری زبان ها، مصاحبه اختصاصی تابناک فرهنگی هنری با جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان نماینده محترم مردم آذربایجان و نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره توهین برنامه فیتیله به آذری زبان ها
جناب آقای دکتر پزشکیان شما مدتها نماینده مردم آذری زبان بوده اید این اتفاقی که برای برنامه سازان فیتیله افتاد که حالا با آن چیزی که توهین تلقی شد  به مردم آذری زبان و ممنوع التصویر شدند این را واقعاً خواست مردم اذری زبان می دانید یا فکر می کنید آستانه ی تحمل درباره ی شوخی کردن پائین آمده یا مربوط است به سیاست های صدا و سیما؟

ببینید شوخی ای که با مسخره کردن یک عده یا توهین کردن به یک عده باعث خنداند یک عده دیگر بشود برای هر موقعیتی و نژادی و قبیله ای غلط است.
من حق ندارم شما را مسخره کنم تا این ها بخندند شما هم حق ندارید من را مسخره کنید تا یک عده ی دیگری بخندند اینکه شما من را مسخره بکنید و من تحمل بکنم این هم حرف بی ربطی است.
چرا من باید شما را مسخره کنم و انتظار  داشته باشم شما عکس العملی نشان ندهید!؟ آن وقت شما مرده اید!
دلیلی ندارد در ارتباط من و شما توهین و بی احترامی و تمسخر وجود داشته باشد وقتی یکی در رسانه ی ملی یک برنامه ای را روی آنتن می برد که با تمسخر یک عده ای میخواهد یک عده ی دیگری را بخنداند باید خاک بر سر اینچنین برنامه ای بکنند.
ایا راه خنداندن مسخره کردن انسان هاست!؟
لرل هاردی که برنامه می ساختند و انسان ها را می خنداندند آیا قومیت ها و آدم ها را مسخره می کردند!؟ یا چارلی چاپلین وقتی مردم را می خنداند ....
این برنامه حتی نوع ساختش خیلی جای سؤال است! شما برنامه های خارجی را نگاه کنید آیا مسخره میکنند مردم را!؟
دو نفرند می نشینند ادا و اطوار در می آورند باید مردم خنده شان بگیرد!؟


عین این اتفاق برای علی ضیاء هم افتاد و آن نیز مسخره کردن تلقی شد ...؟

اصلاً می خواهم بگویم این غلط است که یکی بتواند بنویسد یکی آن را کارگردانی بکند یکی ادایش را در بیاورد که در این برنامه تمسخر و توهین به یک عده شکل بگیرد!
فرقی نمی کند که آن عده آذری باشند، لر باشند، عرب باشند یا عجم باشند. روش غلط است.

فکر میکنید آسیب شناسی این قضیه که ....

از بالاست...

تاریخ ما نشان داده که این اتفاقات در گذشته نیز وجود داشته یعنی ما همیشه قومیت ها را ...

خوب این برای اینکه ما را به هم بزنند دارند اینکار را می کنند، هیچ نفوذی بدتر از این نفوذ نیست که بیایند برنامه ای را اعمال بکنند که در آن شکاف بین اقوام را افزایش بدهند.
این ها دنبال نفوذی در خبرنگاری می گردند! بروند درون خودشان را نگاه کنند ببینند با این برنامه هایشان هزاران بار اگر اسرائیل و آمریکا می خواست غلط بکند نمی توانست شکاف را اینقدر عمیق بکند.

من اتفاقاً چند لحظه پیش با جناب آقای دکتر احمدی افزادی رئیس دانشکده خبر گفتگویی داشتم در همین رابطه و ایشان فرمودند من فکر میکنم که این شوخی های قومیتی به زودی می تواند منجر به درگیری هایی در عرصه اجتماع شود شما فکر می کنید که ....

اگر صدا و سیما عذرخواهی نمی کرد اگر با آنها برخورد نمی کرد الان در آذربایجان یا شهرهایی که آذری زبان هستند الان مسئله یک چیز دیگر بود

اتفاقی که برای روزنامه ی ایران سابقه اش موجود است ...

اصلاً یک چیزی بدتر از آن می شد حتماً بدتر از آن می شد، غلط بکنند مسخره بکنند و آن ها چکاره هستند که توهین بکنند!؟
من الان به شما توهین کنم تحمل میکنید؟ خب پس معنی ندارد به یک قوم توهین بکنیم بعد بیاییم بگوئیم تحمل داشته باش!
خب من به شما فحش می دهم شما تحمل داشته باشید! درست است؟!
اصلاً این رشد و تمدن و توسعه یافتگی است ؟! یعنی چی؟!  یعنی ما به خودمان اجازه بدهیم دیگران را مسخره بکنیم بعد بگوئیم آقا چرا تحمل ندارید!؟ این چه فرهنگی است که می خواهیم به جامعه تزریق بکنیم!؟

و این در واقع بهانه ای دست افرادی می دهد که شعار جدایی طلبی ترک ها را سر داده اند ...

بله و آن هم یک بحث دیگر است
من در کل می گویم رسانه و هنرمند این راهش نیست که هنرش را نشان بدهد آن هم با مسخره کردن مردم. این هنر نیست این بی هنری و بد هنری است.

سپاسگزارم جناب دکتر پزشکیان از وقتی که به تابناک فرهنگی-هنری دادید
خواهش می کنم، موفق باشید.


مصاحبه از: هادی اسماعیل نژاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • محسن
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
2
2
من هم با ایشون موافقم