انتشار: ۰۰:۲۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
کارگردان سریال عشق تعطیل نیست، گفت: سینمای ما اگر بتواند اولویت و اهمیت علم و دانش را برای جامعه بازگو کند، می تواند جامعه را به سمت توجه بیشتر به کسب علم، دانش و نخبه پروری سوق دهد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ بیژن بیرنگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، در مورد نقش سینما در ترویج علم و دانش در میان مردم به ویژه نوجوانان گفت: ما نمی توانیم با رسانه روبه رو شویم و بگوییم که تاثیرگذار نیست. اگر فیلم یا رسانه ها نمی توانند تاثیر گذار عمل کنند، معنی اش این است که کار خود را به درستی انجام نمی دهد.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز یک اصل وجود دارد و آن حقیقت رسانه و فیلم است، ادامه داد: سینما و رسانه ها هستند که تعیین می کنند جامعه به کدام سمت می تواند حرکت کند و چه چیزهایی در اولویت زندگی قرار دارد. آنها تعیین می کنند که برای چه چیزهایی باید موجودیت قائل شویم و از چه مسائلی باید گذر کنیم.
بیرنگ با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری سینمای امروز حقیقتی است که در همه جوامع وجود دارد، اظهار کرد: قطعا سینما می تواند در ترویج علم و دانش و سوق دادن نوجوانان به سمت حقیقت که همان کسب علم و دانش است، تاثیرگذار باشد.
وی افزود: سینمای ما اگر بتواند این اصل را برای جامعه بازگو کند که علم در جامعه ما اولویت بسیار زیادی دارد، قاعدتا می تواند جامعه را به سمتی گرایش دهد که به کسب علم و دانش و نخبه پروری بیشتر توجه کند.
کارگردان سریال همسران بیان کرد: سینما می تواند نمایانگر میزان تاثیرگذاری علم باشد و نشان دهد تا چه حد اهمیت دارد و تا چه اندازه می تواند در پیشرفت یک جامعه و کشور مهم باشد.
بیرنگ تصریح کرد: زندگی یک دانشمند را می توان به صورت فیلم نمایش داد که مثلا می تواند سرزمینش را از یک رویداد تلخ نجات دهد. حتی اگر رویاپردازانه باشد نیز می تواند توجه بیشتر نوجوانان و حتی مردم به مقوله علم را در جامعه گسترش دهد و این همان بخشی است که در سینمای ما کمتر به آن پرداخته شده و یا اصلا پرداخته نشده است.
وی با اشاره به این نکته که فیلم های روز دنیا به صورت تنگاتنگ با معرفی علم و دانش پیش می روند، گفت: وقتی که قهرمان فیلم یک عالم یا دانشمند است و می تواند با علمی که دارد به دنیا کمک کند در نتیجه خواهید دید که نوجوانان و بچه های ما به صورت خودجوش به سمت علم و دانش و پژوهش کشیده خواهند شد.
بیرنگ خاطرنشان کرد: هر کاری که در دنیا انجام می شود، هزینه ای دارد و ما الان هزینه ساخت این گونه فیلم ها را نپرداخته ایم و در نتیجه داریم با کمبود علم در سطح جامعه هزینه نپرداختن به این موضوعات را می دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: