انتشار: ۰۰:۱۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
فیلم سینمایی ناهید در آستانه اکران سراسری در سینماهای کشور در شصتمین جشنواره بین المللی فیلم وایادولید اسپانیا به نمایش درآمد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی بیژن امکانیان، اخیراً قرارداد اکران سراسری و عمومی خود را در گروه پردیس سینمایی کوروش و سینماهای سراسر کشور امضا کرده است.
این فیلم پس از حضور موفق در جشنواره های معتبر بین المللی از جمله کن در جدیدترین حضور بین المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در سه سانس مختلف در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم وایادولید Valladolid در سالن سینمایی تئاتر کالدرون، شهر وایادولید در کشور اسپانیا به نمایش درآمد.
جشنواره بین المللی فیلم وایادولید که با نام سمینسی Seminci شناخته می شود یکی از قدیمی ترین رویدادهای سینمایی در قاره اروپا به شمار می رود که در این دوره از برگزاری با نمایش فیلم سینمایی زپان محصول فرانسه افتتاح شد و تا روز 9 آبان ماه جاری (31 اکتبر 2015) با نمایش فیلم های بلند سینمایی و کوتاه از کارگردان های کشورهای مختلف جهان ادامه خواهد داشت.
فیلم سینمایی ناهید از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تهیه شده توسط شرکت نیکان فیلم در نخستین نمایش خود، در بخش رقابتی نگاه نو در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
این فیلم همچنین در نخستین حضور بین المللی خود، در بخش نوعی نگاه در شصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن در کشور فرانسه روی پرده رفت و جایزه آینده درخشان این جشنواره معتبر سینمایی را از آن خود کرد.
ناهید همچنین در جشنواره هایی چون استکهلم سوئد، جشنواره بین المللی فیلم زوریخ در کشور سوییس، در بخش غیررقابتی فیلم بوسان در کشور کره جنوبی، در بخش کالیدوسکوپ فیلم هامبورگ در کشور آلمان، جشنواره زنان در کشور مراکش، ریودوژانیرو کشور برزیل به نمایش درآمده است.
در این فیلم هنرمندانی چون ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده به ایفای نقش پرداخته اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: