انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه بجنورد گفت: دانشگاه فضای تضارب آراء و اندیشه هاست اما باید مراقب بود که این فضا به باشگاه احزاب سیاسی بیرونی تبدیل نشود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، دکتر احمد محقر روز دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان این دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشکده هنر برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبری در این خصوص، وجود محیطی پویا و بانشاط سیاسی را برای بالندگی اندیشه ای، شکوفایی و رشد فکری دانشجویان بسیار ضروری خواند.
*فعالیت عمرانی، بسترساز فعالیت آموزشی
رئیس دانشگاه بجنورد در بخش دیگری در پاسخ به دانشجویی که از تمرکز مدیران دانشگاه بر حوزه ساخت و ساز انتقاد کرده بود، گفت: فضای فیزیکی ظرفی برای انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و ما در این چرخه اولویت داشتن آموزش و پژوهش را فراموش نکرده ایم.
محقر افزود: همه فعالیت ها در بخش های مختلف دانشگاه با اولویت مسائل علمی و آموزشی صورت می گیرد و هر اقدامی که می شود با این هدف است که مسیر برای تحصیل، ارتقای علمی دانشجویان، دانش اندوزی و تولید علم هموارتر شود.
وی با اشاره به برخی تلاشها برای ایجاد و توسعه فضای سبز و ساماندهی معابر و فضای فیزیکی دانشگاه، اضافه کرد: این همه در حالی است که به بخش آموزش نیز همزمان پرداخته شده و از آن جمله می توان به هزینه کرد 24 میلیارد ریال در سالیان 92 تا 94 برای خرید تجهیزات پژوهشی و نیز اعتبار قابل توجهی برای خرید کتاب و تجهیز کتابخانه دانشگاه اشاره کرد.
* توان علمی، معیار جذب هیات علمی
رئیس دانشگاه بجنورد، در پاسخ به دانشجویی که معیارهای این دانشگاه در انتخاب اعضای هیات علمی را زیر سوال می برد، اصلی ترین معیار در جذب اعضای هیات علمی در این مرکز آموزش عالی را توانمندی افراد از نظر علمی، پژوهشی و آموزشی عنوان کرد و گفت: به لطف همین سختگیری و رعایت معیارها در گزینش اساتید، اکنون دانشگاه بجنورد، علی رغم نوپایی و جوانی، سری در میان سرها دارد.
محقر افزود: ما حتی اساتید حق التدریسی را از توانمندترین و شایسته ترین ها انتخاب می کنیم بگونه ای که اکنون دانشجویان معتقدند توان علمی آنها با اعضای هیات علمی دانشگاه در یک سطح قرار دارد.
رفع مشکلات بخش سرویس های ایاب و ذهاب، کمبود فضای کتابخانه، کم شمار بودن نشریات دانشجویی و نیاز به حمایت بیشتر از این بخش از دیگر خواست های دانشجویان دانشگاه بجنورد بود که رئیس دانشگاه به آنها پاسخ گفت.
دانشگاه بجنورد، به عنوان نخستین دانشگاه دولتی خراسان شمالی، یکسال پس از تشکیل این استان، در سال 84 تاسیس شد و اکنون سه هزار و 280 دانشجو در 43 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیل می کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: