انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه ها ضروری است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام شمس الله فلاح روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس در دفتر فرمانداری این شهرستان، افزود: همانطور که خیرین در ساخت مدارس به کمک آموزش وپرورش می آیند می توانند در ساخت کتابخانه به کمک اداره کل بیایند.
وی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد شود که همه مردم به راحتی بتوانند به کتابخانه دسترسی داشته باشند و کتب مورد نظر خود را به امانت گرفته و مطالعه کنند.
وی در ادامه پیشنهاد کرد که مجمع خیرین در شهرستان فردیس تشکیل شود تا از ظرفیت این انجمن برای توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه و ساخت کتابخانه های عمومی جدید استفاده شود.
فلاح گفت: انجمن رکن و پایه و همراه خوبی برای کتابخانه ها در حوزه مطالعه است که میتواند اقدامات اثربخش و گامهای موثری را بردارد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اگر کارها در انجمن تخصصی تر شود می تواند خروجی و نتیجه بهتری داشته باشد.
فلاح افزود: تاکنون حدود 300 میلیون تومان برای کتابخانه های شهرستان فردیس هزینه شده است.
وی اظهار داشت: در بحث هزینه ها سعی شده با توجه به جمعیت و کمبود کتابخانه در فردیس عدالت را در بین ادارات کتابخانه ها برقرار شود تا حقی از این شهرستان ضایع نشود .
فلاح گفت: طی شش ماه گذشته در استان البرز دومیلیون و 200 هزار نفر از کتابخانه ها کتاب به امانت گرفتند.
وی بیان کرد: نیاز است همه مسولان در امر فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کمک اداره کل کتابخانه ها بشتابند تا این مسولیت مهم به عهده یک دستگاه دیگر واگذار نشود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: