انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در صدد ایجاد تحول در جامعه علمی و ادبی ایران است.

به گزارش تابناک فرهنگی، طه هاشمی روز پنجشنبه در پیامی به دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان در مشهد افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه های آن و کشف استعدادهای برتر در زمینه تحقیقات ادبی پیرامون شعر رضوی از سوی استادان و دانشجویان می تواند در ادبیان معاصر فارسی تحول آفرین باشد.
وی اظهار کرد : دانشگاه آزاد اسلامی دراین عرصه نیز تاثیرگذار خواهد بود همانطورکه در موضع سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و امامان و بزرگان این چنین شد و با برگزاری همایش های مربوط در این عرصه منشاء اثرات فراوانی شد این روند همچنان ادامه دارد.
وی گفت : این اراده دانشگاه در شعر و ادبیات نیز در قالب جشنواره هایی نظیر جشنواره هنر و ادبیات دینی تجلی یافته و ادامه دارد.
وی دربخش دیگری ازاین پیام آورده است:شاید بتوان گفت یکی از مهمترین عوامل پایداری و استمرار مراسم و آیین های مذهبی و حتی ملی چه در سوگواری ها و چه درمراسم جشن و بزرگداشت،رونق و تجدد مستمر در اشعار و متون مربوط به آن است و در مقابل اشعاری از شاعران بزرگ ماندگار تر است که بازتاب ارزشهای انسانی و موهبت های الهی یا مدح انبیا و اولیای الهی باشد.
وی افزود:حرکت شعر و ادبیات هیچ گاه در یک بستر زمانی متوقف نشده است و مضامین ثابت در زبانها و قلم ها همواره نو به نو شده و غبار از چهره زدوده است.
هاشمی بیان کرد:حتی در دوران معاصر، رخدادهای تاریخی کهن پیوسته مورد توجه شاعران و ادیبان بوده و رنگ نو به خود گرفته است.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پیام خود افزود: شهر رضوی نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه در تاریخ نظم و نثر ایران جایگاهی ویژه دارد.
وی گفت: دومین جشنواره شعر رضوی نیز در زمره همین فعالیت های ماندگار خواهد بود که با یاری خداوند استمرار خواهد داشت و منشاء پیدایش آثاری بدیع در قالب مجموعه های شعری خواهد شد.
وی دربخش دیگری از پیام خود آورده است:شعر و ادب آیینی درتاریخ اسلام و ایران،جایگاهی بلند و پیشینه ای کهن دارد و از صدر اسلام اشعار فاخر شاعران به ویژه آن دسته از اشعاری که در مدح و بزرگداشت دین جدید بوده مورد تمجید نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) قرار داشته است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: 580 اثر از 151 شاعر سراسر کشور در شش قالب غزل، مثنوی، شعر نو، قصیده، قطعه ادبی و بخش ویژه امام رضا (ع) به دبیرخانه دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ارسال شده است.
جواد پیمانی زاد افزود: از این تعداد 313 اثر در شش بخش جشنواره به عنوان آثار منتخب و در هر بخش سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: