انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
مقامات سینمایی رژیم صهیونیستی فیلم سینمایی ضد ایرانی «بابا جون»، اولین فیلم فارسی زبان این رژیم را به عنوان نماینده خود در بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار 2016 معرفی کردند.
به گزارش تابناک فرهنگی، در حالی‌که تنها یک هفته دیگر تا اتمام مهلت ارسال آثار به رقابت‌های اسکار خارجی زبان باقی است، مقامات رژیم صهیونیستی فیلم سینمایی «بابا جون» به کارگردانی «یووال دلشاد» را به عنوان نماینده خود در این دوره از رقابت‌ها به دبیرخانه آکادمی اسکار معرفی کردند، گفتنی ست جوایز سالانه اوفیر مسابقه فیلم های داخلی رژیم صهیونیستی به حساب می آید که برنده بهترین فیلم به سنت چند سال اخیر به صورت اتوماتیک به عنوان نماینده این رژیم در اسکار هم انتخاب می شود.

روز دوشنبه اوفیر 2015 که به اسکار اسرائیل هم معروف است در مرکز هنرهای نمایشی اشدود برگزار شد و فیلم فارسی «بابا جون» توانست 5 جایزه اصلی از جمله جایزه بهترین فیلم را به خودش اختصاص دهد و بلیط حضور در اسکار 2016 را ببرد.
 
این فیلم که هفته گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو رونمایی شد، اولین فیلم فارسی زبان سینمای رژیم صهیونیستی است که «یووال دلشاد»، کارگردان آن نیز یک ایرانی‌الاصل اسرائیلی است که در مصاحبه‌هایش عنوان کرده است که این فیلم برداشتی آزاد از تجربیات دوران کودکی‌اش است، دورانی که خانواده‌اش از ایران مهاجرت کرده و در فلسطین اشغالی ساکن شده‌اند.
 
«بابا جون» داستان پسربچه 14 ساله‌ای به نام «موتی» است که علی‌رغم سن و سال کمش از او انتظار می‌رود که به حرفه خانوادگی‌اش یعنی پرورش بوقلمون در مزرعه‌ای بپردازد که سال‌ها پیش پدربزرگش در بدو مهاجرت بنیان گذاشته است ولی او علاقه‌ای به این کار ندارد و همین مسئله خانواده را به هم می‌ریزد.

«بابا جون» که نخستین فیلم فارسی زبان رژیم صهیونیستی به حساب می آید با بازی بازیگران فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی هالیوود مثل نوید نگهبان ساخته شده است.
 
در این فیلم بازیگرانی چون «نوید نگهبان» (در نقش پدر موتی) و «دیوید دیان» (در نقش عموی موتی) ایفای نقش کرده‌اند. این دو بازیگر پیش از این در فیلم ضد ایرانی «سنگسار ثریا» و همچنین سریال ضد ایرانی «هوملند» ایفای نقش کرده‌اند.
 
فیلم «بابا جون» را دو شرکت اسرائیلی «مترو کامیونیکشن» و «یونایتد کینگ فیلمز» تهیه‌کنندگی کرده‌اند و پخش فیلم در سطح جهان را نیز به عهده دارند.
 
بنا بر این گزارش، اسامی نامزدهای اسکار بهترین فیلم‌های خارجی زبان، 14 ژانویه 2016 اعلام خواهد شد.
 
هشتاد و هشتمین مراسم اسکار 28 فوریه در سالن دالبی هالیوود، لس‌آنجلس، برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: